Autostrada Moldovei (A7), unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură la care se lucrează în România cunoaște o evoluție semnificativă. După cum arată cele mai noi imagini de pe șantierul lotului 2 Bacău-Pașcani se lucrează la terasament și decopertări, notează Economedia.
În mod particular, turbionul ce leagă Autostrada Moldovei A7 de Autostrada Unirii A8 reprezintă o provocare majoră, dar și o premieră pentru țară. Constructorul a revenit la acest punct de lucru de la Pașcani, unde se concentrează pe terasament, decopertări și la groapa de împrumut de lângă autostradă.
Recent, imaginile publicate pe YouTube oferă o privire detaliată asupra stadiului lucrărilor, arătând organizarea de șantier pe lotul 2 Bacău – Pașcani. Aici, constructorul pregătește terenul pentru muncitori și instalează containerele necesare pentru cazarea acestora. Aceste etape sunt critice pentru a avansa construcția în județele Iași și Neamț, acolo unde se desfășoară lucrările.
Te-ar putea interesa și: Desfășurare impresionantă de forțe pe șantierul lotului 1 de pe autostrada Moldovei. Constructorul a ieșit în teren cu 500 de oameni și 250 de utilaje
Premierul Marcel Ciolacu a evidențiat importanța nodului rutier de tip turbion de lângă Pașcani, subliniind complexitatea acestei lucrări care implică 12 pasaje întinse pe circa 2 kilometri. Acest proiect ambițios este o adevărată provocare pentru constructorii locali, demonstrând atât priceperea cât și determinarea lor.
„Nodul rutier de tip turbion de lângă Pașcani – este o lucrare în premieră pentru România, cu 12 pasaje întinse pe circa 2 kilometri, o provocare pe măsura priceperii și ambiției constructorilor care sunt chiar de aici, din Moldova”, spunea recent premierul Marcel Ciolacu.
Pe lotul 2 al Autostrăzii Moldovei A7 Bacău – Pașcani, la Săbăoani, constructorul se concentrează pe devierea rețelei de energie electrică, un pas esențial pentru continuarea lucrărilor. Organizarea de șantier și instalarea containerelor pentru muncitori indică faptul că constructorul își prioritizează deja loturile din județele Iași și Neamț.
Conform CNAIR, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași, constructorul activează pe toate cele trei loturi ale secțiunii Bacău – Pașcani de pe Autostrada Moldovei (A7). Se pune accentul pe nodurile rutiere de la Săucești, Filipești, Roman-Nord, Gherăești – Mircești, Mogoșești-Siret și Pașcani. Deși contractele pentru aceste lucrări au fost semnate în februarie 2023, iar lucrările au început în mai 2023, stadiul fizic este încă la 5-7%, conform raportului oficial de progres. Termenul contractual de finalizare rămâne noiembrie 2025.