Noile modificări din Codul Rutier arată că un șofer cu un permis de conducere străin poată să piardă permisul de conducere și să rămână pieton pentru o perioadă de un an, dacă a fost condamnat de o instanță pentru încălcări grave ale legislației rutiere, potrivit informațiilor furnizate de Bugetul.ro.
Prin urmare, decizia va fi luată de către șeful serviciului poliției rutiere al zonei unde a avut loc fapta. Baza deciziei este hotărârea judecătorească definitivă.
Măsura este în concordanță cu dispozițiile Ordonanței de Urgență nr. 1/2022, publicată în Monitorul Oficial nr. 89. OUG introduce o penalizare suplimentară pentru cei care încalcă normele de circulație.
Conform noului regulament, se precizează că permisul de conducere reținut, însoțit de dispoziția referitoare la interdicția de a conduce autovehicule pe teritoriul României, trebuie să fie transmis autorității străine care l-a eliberat de către serviciul poliției rutiere care a impus interdicția. Acest lucru se va întâmpla în cel mult 5 zile lucrătoare de la emiterea dispoziției.
Astfel, dacă șoferul nu dispune de o adresă de domiciliu, reședință sau rezidență în România, este necesar să fie atașată la documentele menționate anterior o cerere prin care se solicită informarea acestuia cu privire la măsura luată împotriva sa.
Vezi și: Poți rămâne fără permis în urma acestui tratament! Iată ce recomandă medicii!
Coaliţia pentru Siguranţă Rutieră, care reuneşte autorităţi, instituţii şi organizaţii nonguvernamentale care îşi propun să contribuie la reducerea semnificativă a numărului de accidente pe şoselele din România, a publicat recento Cartă Albă a Siguranţei Rutiere, potrivit news.ro.
Acest document îşi propune reducerea semnificativă a numărului de evenimente neplăcute în trafic. Documentul prezintă propuneri pe termen scurt şi mediu, printre acestea regăsindu-se creşterea nivelului dificultăţii examenului auto, înăsprirea sancţiunilor pentru abateri la Codul Rutier, implementarea unui sistem automat de camere video, inclusiv în zonele urbane, care să fie însoţit de amenzi automate sau introducerea educaţiei rutiere ca materie opţională în şcoli.
Carta Albă a siguranţei rutiere este, potrivit realizatorilor ei, „un document strategic regrupând potenţiale proiecte, campanii şi propuneri de politici publice cu scopul de a se adresa problemelor cu care se confruntă în prezent siguranţa rutieră” care îşi propune să acorde sprijin în implementarea Strategiei Naţionale privind Siguranţa Rutieră 2022-2030, „întrucât siguranţa rutieră este o responsabilitate comună a tuturor actorilor care participă la dinamica traficului auto din România”, potrivit sursei citate.
Citește mai mult: Coaliţia pentru Siguranţă Rutieră a publicat miercuri „Carta Albă”. Documentul îşi propune reducerea semnificativă a numărului de evenimente în trafic