Vești bune pentru consumatori! Aceștia vor putea returna vechiul produs, în cazul în care acesta nu este în conformitate cu specificațiile și vor primi un alt produs nou sau îl pot repara pe cel vechi, în maxim 30 de zile, a informat antena 3 CNN.
Mai exact, consumatorii vor putea beneficia curând de înlocuirea directă a bunurilor „în cazul în care neconformitatea acestora este constatată la scurt timp după livrare, fără a depăși 30 de zile calendaristice”.
Așadar, consumatorii pot alege între repararea coletului și înlocuirea lui. Cei mai mulți care se află în situația în care li se strică vechiul produs, optează pentru reparare, deoarece procesul de înlocuire este mai complicat de realizat.
Această modificare a apărut situația în care se constată, maximum o lună de la livrare, că anumite produse sunt neconforme, se consideră, potrivit inițiatorilor, „că bunurile aveau deja un viciu la momentul achiziționării, sens în care, consumatorul trebuie să fie protejat prin înlocuirea acestora”.
Deocamdată, proiectul de lege mai trebuie promulgat și publicat în Monitorul Oficial pentru a se putea aplica. Mai mult, politica unor retailere obligă consumatorii să returneze produsul în termen de 14 zile, în loc de 30.
Prin modificările privind drepturile consumatorului în România sunt introduse noi cerinţe specifice de informaţii pentru contractele încheiate pe piețele online. Așadar, pieţele online trebuie să informeze consumatorii în România dacă furnizorul terț este comerciant sau non-comerciant în România (consumator), să avertizeze consumatorul despre neaplicarea normelor UE de protecție a consumatorilor la contractele încheiate în România cu non-comercianți şi să explice cine este responsabil pentru executarea contractului.
De asemenea, alte modificări privind drepturile consumatorului în România privesc obligația ca prin orice anunț de reducere a prețului să se indice și preţul aplicat anterior, precum și prețul de vânzare şi prețul pe unitatea de măsură pentru produsele comercializate, în funcție de obiectul de activitate specific fiecărei societăți comerciale în Romania.