Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scrioșteanu, a publicat noi imagini de pe autostrada Sibiu-Pitești, prima autostradă din România care va străpunge Carpații. Cele mai ample lucrări au loc la tunelurile gemene „Alina” și „Daniela”, acolo unde au fost executați în total 855 metri de tunel forat pe ambele fire. Conform oficialului din Ministerul Transporturilor, dacă se păstrează ritmul actual al lucrărilor, atunci autostrada va fi gata înainte de termen, relatează știripesurse.ro.
„Sunt pe șantierul Secțiunii 4: Țigveni-Curtea de Argeș a Autostrăzii Sibiu-Pitești #A1, unde construim primul tunel rutier la nivel de autostradă de pe acest drum de mare viteză pe sub Dealul Momaia din județul Argeș, stadiul lucrărilor este următorul:
– au fost executați în total 855 metri de tunel forat pe ambele fire, din care 491 metri de tunel pe firul ieșiri din tunel, sensul Sibiu-Pitești (Tunel Daniela) şi 364 metri de tunel pe firul intrării în tunel, sensul Pitești-Sibiu (Tunel Alina)
– au fost forați, armați și betonați 88% din totalul de 20.500 ml de piloți necesari structurilor aferente acestui tronson de autostradă
– continuă lucrările de armare, cofrare și betonare radiere și elevații aferente structurilor de pe acest lot
– continuă lucrările de terasamente pe mai multe sectoare ale proiectului, inclusiv la nodul rutier Țigveni
– se lucrează la relocarea DJ678 și DN73C
– au fost realizate 6 din 16 fundații aferente podețelor
– au fost finalizate şi puse în funcțiune cele două stații de betoane din organizările de șantier
– au fost turnați 26.500 mc de beton necesar structurilor
– continuă producția în șantier a grinzilor și predalelor prefabricate necesare structurilor
– continuă relocarea rețelelor de utilități publice de gaz, electricitate, canalizare și apă menajeră”, anunță Irinel Ionel Scrioșteanu.
Tunelul Momaia este realizat în conformitate cu normativele și directivele europene, iar printre particularitățile celor două galerii se regăsesc:
– 1,3 km lungime
– 2 galerii principale separate și paralele, câte una pentru fiecare sens de mers, denumite Tunelul Daniela, pentru sensul de mers Sibiu-Pitești și Tunelul Alina, pentru sensul de mers Pitești-Sibiu
– câte 2 benzi pe sens și acostamente
– sistem de ventilație
– sistem de evacuare
– iluminat public
– sistem de comunicare
– câte o clădire la intrare și ieșire, pentru controlul și operarea tunelului
„Reamintesc faptul că la construcția celor două fire ale tunelului se lucrează concomitent, 24 din 24 ore, 7 din 7 zile, cu echipe de specialiști aduși din Austria, împreună cu muncitori din România.
Mobilizarea antreprenorului pe acest lot este una foarte bună, iar dacă ritmul lucrărilor se va menține, putem spune că această lucrare se va finaliza înainte de termenul contractual. La momentul vizitei, sunt pe întregul amplasament al proiectului cca 550 muncitori și 180 utilaje și echipamente de construcții.
Acest tronson face parte din cel mai important proiect de infrastructură rutieră prevăzut în Programul Investițional 2021 – 2030 pentru dezoltarea infrastructurii de transport din România, elaborat și aprobat de guvernul liberal în perioada 2020-2021 și, totodată, prevede cele mai complexe lucrări, având în vedere dificultatea dată de zona montană în care se află traseul autostrăzii, fiind și prima trecere la nivel de autostradă peste Carpați.”, mai scrie Irinel Ionel Scrioșteanu.