Odiseea mult trâmbițatelor tramvaie de la Astra Imperio pare să se îndrepte spre un final fericit. STB SA a început să facă pregătirile necesare pentru a introduce în circulație noile tramvaie. Acestea au circulat, miercuri, pe linia 41, cea mai aglomerată linie de tramvai din Capitală în primele probe de zi. Bucureștenii s-au uitat îndelung la ele în timp ce treceau prin stații, apoi s-au urcat în continuare în fiarele vechi de aproape 40 de ani, care circulă în prezent pe această linie de tramvai.
Tramvaiele urmează să circule în zilele lucrătoare, după ora 10 dimineața. În scurt timp acestea urmează să fie scoase pe traseu în serviciu comercial cu călători, informează Mobilitate.eu.
Cu toate că nu va mai dura mult până când bucureștenii vor putea circula cu aceste tramvaie, primarul Nicușor Dan încă nu a stabilit o dată fixă la care vor fi date în trafic tramvaiele.
„Tramvaiul merge impecabil, în ciuda criticilor negative, călătoria cu tramvaiul este una confortabilă, fără zdruncinături și fără scârțâituri sau troncăneli. Plecările de pe loc aproape că nu se simt, iar sunetul motorului este aproape inexistent.Publicul călător era surprins și bucuros să vadă tramvaiul pe traseu, mulți dintre ei îndreptându-se spre tramvai să se urce. De asemenea, nu puțini au fost cei ce se uitau mirați sau cei care filmau, fiind clar că bucureștenii așteaptă intrarea tramvaielor pe traseu”, a transmis printr-o postare pe Facebook RAS (Regia Autonomă de Spotting București).
RAS București a postat, de altfel un videoclip care arata comportarea noilor tramvaie în timpul testelor:
Autoritatea Feroviară Română (AFER) anunța la finalul săptămânii trecute că tramvaiele Imperio ce vor circula pe străzile din București au fost omologate.
Omologarea vehiculelor dedicate transportului public de suprafață a fost făcută la solicitarea Primăriei Municipiului București. Astfel că, neînțelegerile au luat sfârșit, iar Primăria Capitalei nu ar trebui să aibă alte motive pentru care să întârzie recepția noilor tramvaie Imperio.
Surse STB au declarau la momentul respectiv pentru B365.ro că, în maxim două săptămâni, bucureștenii ar urma să circule cu tramvaiele produse la Arad.
Citeșrte și: Tramvaiele bucureștene, niște epave. 78% dintre ele și-au depășit durata normală de funcționare
Comisia specială de la Primărie a refuzat să semneze recepția tramvaielor care se află, din vară, în depourile Societății de Transport București (STB). Discuțiile dintre cele două părți s-au blocat după ce Astra Arad a livrat tramvaie cu motoare mai slabe decât cele prevăzute în caietul de sarcini.
Mai precis, cei de la Astra Arad au livrat tramvaie cu motoare cu capacitate de 100 kw, în loc de 120 kw, așa cum fusese stabilit inițial. Acum, reprezentanții companiei constructoare de vagoane, prin patronul Valer Blidar, amenință cu procese. Afaceristul român a transmis un ultimatum Primăriei Capitalei și a fixat o dată-limită, 1 Decembrie.
Recent, la emisiunea ”Drumurile Noastre” de la B1 TV, acționarul majoritar al Astra Vagoane Călători, Valer Blidar, a spus că dacă noile tramvaie nu vor circula de 1 Decembrie el va opri producția acestora la Arad. A venit Ziua Națională și tramvaiele bucureștenilor stau tot în depou.
Pe lângă aceste probleme, lansarea noilor tramvaie produse la uzina din Arad a întâmpinat dificultăți odată cu ieșirea lor pe traseu în Capitală. Unele stații de tramvai s-au dovedit a fi prea scurte pentru noile vagoane, motiv pentru care autoritățile au închis pentru o anumită perioadă stațiile resprective în scopul de a le modifica lungimea, blocând circulația și dând bătăi de cap suplimentare bucureștenilor.