Asociaţia Pro Infrastructură anunţă, vineri, că noile trenuri InterRegio întârzie, întrucât se derulează testele şi, conform reprezentanților, este normal să apară probleme.
„Nu vorbim de un produs disponibil la raft, fiecare ţară având anumite particularităţi”, a transmis asociaţia care cere autorităţilor transparenţă cu privire la rezultatl testelor în teren, conform News.ro.
„Noile trenuri InterRegio… întârzie. Primul tren românesc nou după 20 de ani este aşteptat, firesc, cu nerăbdare (…) Dar vrem să domolim aşteptările fiindcă testarea unui tren nou durează cel puţin câteva luni. Deşi trebuia să continue testele la inelul de la Făurei, rama Alstom Coradia Stream a fost surprinsă aseară la Ploieşti Sud întorcându-se la Bucureşti pentru investigaţii”, au scris, vineri după-amiază, pen Facebook, reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastructură.
Aceştia precizează că „este normal ca în timpul testelor unui cap de serie să se identifice probleme”.
„E un produs de complexitate ridicată, iar producţia de serie se planifică şi se face în funcţie de rezultatele acestor teste. Nu vorbim de un produs disponibil la raft, fiecare ţară având anumite particularităţi”, au mai transmis reprezentanţii asociaţiei.
Te-ar putea interesa și: Primăria Municipiului București a scos la licitație publică un contract de 855 de milioane de lei. Timp de trei ani, o parte din București va deveni șantier
Aceştia reclamă neglijarea feroviarului ca politică de stat.
„Banii europeni pentru Ramele Electrice Inter Regionale (RE-IR) au fost disponibili încă din 2016. Deci teoretic în 1 ianuarie 2016 se putea recepţiona prima garnitură. Dar consultarea pieţei a început abia în 2019, licitaţia în 2020 iar contractul a fost semnat în 2022.
Prea târziu ca România să plătească din Programul Operaţional Infrastructura Mare (POIM) măcar primul tren din cele 37 achiziţionate. Din valoarea totală de 436 milioane de euro am ajuns ca la sfârşitul POIM, în decembrie 2023, să putem deconta doar câteva zeci de milioane”, se mai arată în postare.
ONG-ul atrage atenţia că restul banilor sunt sifonaţi către rutier.
„Proiectele de reconstrucţie sunt lăsate să meargă în dorul lelii, din nepăsare şi/sau incompetenţă, ca apoi sumele aferente lor să fie redirecţionate pe rutier. Aşadar cu noua Coradia Stream ne vedem prin 2024… optimist la primăvară!
Aceste rame vor mai spăla imaginea trenului românesc de mijloc de transport murdar şi lent. Va rămâne doar lent. Pentru că la linii nici măcar reconstrucţia coridorului principal nu este gata, după 20 de ani.
Solicităm Alstom şi ARF cât mai multă transparenţă în procesul de testare şi, chiar dacă ştim că îşi doresc trafic de călători cât mai curând, la fel ca toţi cetăţenii, să nu amăgească oamenii cu aşteptări nerealiste, mai ales în an electoral”, au mai scris oficialii Asociaţiei Pro Infrastructură.