Reprezentanții din industria auto se arată îngrijorați cu privire la efectele pe care le-ar putea avea impunerea normelor Euro 7. Așa cum relatează profit.ro, presiunea financiară pentru consumatori va fi una suficient de mare.
Industria auto trage un semnal de alarmă: impunerea normelor Euro 7 aduce mari cheltuieli șoferilor, în ciuda faptului că emisiile vor fi minime. Altfel spus, prețul automobilelor poate fi majorat cu până la 2.000 de euro.
„Conform estimărilor unor producători, prețul mediu de consum al unei mașini noi ar putea crește cu 2.000 euro , punând presiuni financiare suplimentare asupra consumatorilor europeni care se confruntă deja cu costurile ridicate ale energiei și presiunile inflaționiste”, precizează ACEA.
Simulările efectuate de reprezentanții industriei auto au arătat că doar 10% dintre mașinile cu motor cu combustie care se vor afla pe șoselele UE vor intra în incidența normelor Euro 7, în 2035, dacă acestea vor fi impuse. ACEA precizează că noile prevederi vor aduce o mare presiune financiară asupra consumatorilor.
„În pofida faptului că prezintă beneficii minime pentru mediu, propunerea Euro 7 riscă să pună presiune financiară inutilă asupra consumatorilor și deturnarea investițiilor de la tehnologiile cu emisii zer”, transmite ACEA.
Mai mult decât atât, asociația menționată precizează că reprezentanții din domeniul auto vor fi obligați să crească cheltuielile cu scopul de a dezvolta motoare termice. Astfel, costurile majorate vor fi resimțite și la nivelul prețurilor mașinilor noi, care vor fi puse la vânzare odată cu intrarea în vigoare a normei Euro 7.
Propunerea a fost anunțată la finalul anului trecut de către Comisia Europeană. Vestea a mărit și mai mult presiunea asupra industriei auto, tocmai din simplul fapt că timpul pe care îl aveau la dispoziție pentru a dezvolta motoare care să respecte aceste norme era unul foarte scurt.
Euro 7 ar trebui să intre în vigoare în 2025, dar cu toate acestea, tot mai mulți reprezentanți spun că este imposibil. De aceea, se încearcă amânarea acestei date sau chiar și eliminarea completă a propunerii, luând în considerare că în 2035 are loc interdicția motoarelor termice, ceea ce înseamnă că investiția ar fi recuperată în cel mult 10 ani.