Ministerul Transporturilor nu a reușit până în acest moment să modernizeze nici măcar jumătate din Centura Bucureștiului (DNCB), dar promite construirea unui pasaj la Chiajna pe sectorul dintre Autostrada A 1 București-Pitești și Chitila, sector de 9 kilometri doborât de aglomerație, potrivit Economedia.
Deși este lărgit la 4 benzi, recepția lucărilor nu este încă făcută, carosabilul nu are nici măcar strat de uzură, iar contractul încă nu poate fi relansat în licitație fiind încă în litigiu (Delta ACM poate face apel la decizia Tribunalului București).
Contractul pentru studiul de fezabilitate pentru Pasajul de la Chiajna finanțat din PNRR a fost semnat în decembrie 2023 cu firma de proiectare TQM Management, iar oficialii Ministerul Transporturilor au făcut publice primele propuneri de traseu și soluții tehnice.
Ai mai putea fi interesat și de: Cătălin Cîrstoiu prezintă planul pentru București. „Vrem să generăm un proiect unic pentru Capitală”
În cadrul unei întâlniri electorale a PNL, secretarul de stat Ionel Scrioșteanu a transmis că pasajul de la Chiajna va trece peste cele două sensuri giratorii de pe Centură și va subtraversa linia de tren CFR (imaginile neclare indică Magistrala CFR 100 București-Craiova-Timișoara și Centura Feroviară a Capitalei.
„Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect pentru Autorizarea Lucrarilor de Construire pentru realizarea obiectivului de investitii: Intersectie denivelata Centura Bucuresti cu localitatile Dragomiresti si Chiajna” – Durata de realizare a Studiului de Fezabilitate este de 4 luni, iar pentru PAC alte două luni.
„Un pasaj rutier complex, care va suprapraversa cele două giratorii de pe Centura Capitalei și va subtraversa calea ferată spre Chiajna, în așa fel încât să eliminăm trecerea la nivel cu aceasta. Pasajul rutier se află în curs de proiectare, iar până la sfârșitul anului vom începe licitația pentru execuția lucrărilor. ”, anunță Ionel Scrioșteanu.
În lipsa primului lot al Autostrăzii A0 București Nord (Pizzarotti-Retter urmează să înceapă lucrările la vară), pe DNCB se înghesuie 25.000 – 30.000 mașini și camioane/zi (MZA), iar soluția de intersecție cu sensuri giratorii duce la cozi interminabile.
Pasajul este necesar pentru că, după finalizarea întregului inel A0, actuala centură va fi predată PMB și va deveni arteră urbană a Bucureștiului, conform strategiei Ministerului Transporturilor.
Vezi mai multe știri: CNSC admite contestația Strabag privind Drumul de Legătură Timișoara – Autostrada A1. Contractul intră în etapa de reevaluare