- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Numărul de kilometri de cale ferată modernizată după Revoluție, la jumătate față de cel al autostrăzilor: 630 km în 35 de ani

07 Jan, 11:35 • Bocioacă Bianca
Situația căilor ferate din România nu este una îmbucurătoare, dacă este să privim câți kilometri de cale ferată au fost modernizați după Revoluție. O publicație a trecut în revistă marile proiecte realizate și le compară cu situația autostrăzilor din ultimii 35 de ani.
Numărul de kilometri de cale ferată modernizată după Revoluție, la jumătate față de cel al autostrăzilor: 630 km în 35 de ani

Numărul de kilometru de cale ferată modernizată este la jumătate față de cel al autostrăzilor și al drumurilor expres. În anul 2024, la capitolul căi ferate, pot fi contabilizați numai 77 de km. Spre comparație, tot în 2024 au fost deschiși circulației aproximativ 195 de kilometri de autostradă și drum expres.

„De fapt, dacă este să fim cinstiți, nu este vorba decât de 54,72 km modernizați, căci restul reprezintă lucrări de tip Quick Wins, care înseamnă readucerea liniei la parametrii constructivi, nu modernizarea ei. Dacă facem un calcul simplu, rezultă că anul trecut au fost recepționați de trei ori mai puțini km de cale ferată modernizată decât de autostrăzi și drumuri expres”, scrie publicația specializată Club Feroviar.

Citește și: STUDIU Care este cea mai mare temere a pensionarilor. Și cei cu pensii mari sau cu bani puși deoparte împărtășesc aceeași frică

630 de kilometri de cale ferată modernizată în 35 de ani

Iată care au fost roiectele de cale ferată modernizată din ultimii trei decenii din România.

„Potrivit datelor furnizate în luna octombrie a anului trecut de Compania Națională de Căi Ferate CFR SA la solicitarea Club Feroviar, România a modernizat cu fonduri europene preaderare 362,56 km, pe relațiile București-Constanța și București-Predeal. Cu fonduri postaderare au mai fost modernizați doar 208,04 km, până la momentul menționat: Frontieră-Curtici-Arad-Km 614 și Simeria-Sighișoara”, scrie sursa menționată.

Citește și: Vin vremuri grele pentru români. Avertismentul dur al unui economist celebru: ”A fost un festival de pomeni electorale care nu poate duce decât într-o mare fundătură”

La aceste proiecte se mai adaugă și cei 2,9 km de cale ferată nou construită spre Aeroportul Internațional Henri Coandă București și cei aproape 5 km dintre Golenți și Podul Noua Europă de la Calafat-Vidin. În 2024 au fost recepționați alți 54,72 km de cale ferată modernizată.

Astfel, au fost modernizați  până în momentul de față 633,22 km din totalul rețelei feroviare românești, de 10.611 km. La final de 2024, România contabiliza 1.270 de kilometri de autostradă și drum expres

Urmărește Daily Business pe Google News