Marcel Boloș, ministrul Finanțelor, a anunțat vineri că a aprobat indicatorilor tehnico-economici pentru tronsonul Paşcani – Suceava din Autostrada Moldovei. De asemenea, a subliniat că în perioada următoare, ministerul va avea nevoie de aproximativ 10 miliarde de euro pentru a acoperi nevoile de cofinanțare pentru proiectele aflate deja în desfăşurare în sectorul transporturilor, transmite News.ro.
„Am semnat astăzi indicatorii tehnico-economici pentru tronsonul Paşcani – Suceava din A7, un pas vital pentru finanţarea legăturii întregii regiuni a Moldovei cu Bucureştiul. Tronsonul acesta este amplasat pe raza judeţelor Iaşi, Suceava şi Botoşani şi va asigura legătura între tronsoanele Bacău – Paşcani (deja în execuţie) şi Suceava-Siret, aflat în proiectare”, a scris Marcel Boloș pe pagina sa de Facebook.
Ministrul Boloș subliniază că investiția, evaluată la 9,2 miliarde de lei, este susținută financiar atât de fonduri europene prin intermediul Programului Transport, cât și din bugetul de stat, acoperind în același timp cheltuielile legate de infrastructura auxiliară și alte costuri asociate.
Te-ar putea interesa și: Autostrada Moldovei, cu un pas mai aproape de finalizare. Guvernul a aprobat o finanțare de 30 de miliarde de lei pentru acest proiect
Marcel Boloș mai scrie că proiectul Autostrăzii Moldovei este o dovadă că, prin abordarea strategică și planificare adecvată, este posibil să se dezvolte proiecte de mare amploare. El menționează că incapacitatea de a asigura finanțarea întregii investiții printr-un singur instrument nu a reprezentat un obstacol.
Autostrada Moldovei reprezintă rezultatul unei strategii care implică coordonarea și utilizarea eficientă a resurselor disponibile, inclusiv a fondurilor europene, explică ministrul. De asemenea, Marcel Boloș a precizat că porțiunea Ploiești-Buzău-Focșani-Pașcani este finanțată prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), în timp ce continuarea până la Siret este finanțată prin Programul Transport 2021-2027.
„Pentru că tot vorbeam zilele trecute despre planificare, A7 este dovada că printr-o abordare strategică poţi să pui bazele unor proiecte de amploare. Faptul că nu am fi putut asigura finanţarea intregii investiţii printr-un singur instrument nu a fost un impediment. A7 este rezultatul unei strategii care implică coordonarea şi utilizarea eficientă a resurselor de care dispunem din bani europeni. Porţiunea Ploieşti-Buzău-Focşani-Paşcani este finanţată prin PNRR, iar continuarea până la Siret prin Programul Transport 2021-2027”, a mai transmis Boloș.
„Mulţi uită că pentru a accesa fondurile europene aferente sectorului de transport, MF trebuie să asigure partea de confinanţare din bugetul naţional. Pentru următorii ani avem nevoie de 10 miliarde de euro care să acopere toate aceste proiecte în care suntem angrenaţi”, a mai scris Boloş.