O nouă centură ocolitoare urmează să se construiască lângă Capitală. CNAIR anunță că a avut loc depunerea ofertelor pentru producerea de atribuire a contractului de proiectare și execuție, a transmis News.ro.
Este vorba de Varianta de ocolire Buftea. În Buftea se va construi o nouă centură de ocolire a Bucureștiului. Conform companiei, până la termenul limită au depus oferte următorii operatori economici.
1. Asocierea Bog’Art SRL – Trace Group Hold PLC (România – Bulgaria);
2. Construcții Erbașu SA (România);
3. Asocierea IBB-HIB România SRL – IBB HAUS-UND Industriebau GMBH (România-Germania);
4. Onur Taahhut Tașimacilik Inșaat Ticaret VE Sanayi AȘ (Turcia);
5. PORR Construct (Austria);
6. Asocierea Tracon SRL – Chirulli Andrea Impresa Individuale (România – Italia);
7. Asocierea X-Way Infrastructure SRL – Concelex SRL – Terra Gaz Construct SRL – Hydrostroy AD (România – Bulgaria).
„Varianta de ocolire Buftea are o lungime de 5,77 km și o valoare estimată a contractului de 329.045.162,51 de lei, fără TVA, sursa de finanțare fiind asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile”, a transmis CNAIR.
Contractul are o dată limită de realizare de 34 de luni din care 10 luni va fi perioada de proiectare și 24 de luni perioada de execuție.
Mai mult, Comisia de Evaluare va analiza ofertele în conformitate cu prevederile documentației de atribuire și cu legislația în vigoare în domeniul achizițiilor publice.
O altă variantă de ocolire ar fi a Becleanului, care urmează să fie finalizată simultan cu proiectele europene de mobilitate urbană care prevăd semaforizare inteligentă în oraș.
Această contrucție presupune o investiție de aproximativ 18 milioane de euro realizată de CNAIR și administrația locală.
„Avem toate condițiile necesare pentru a putea încheia anul acesta varianta ocolitoare Beclean. Un obiectiv se poate termina dacă ai finanțarea, iar noi o avem asigurată. Am arătat că suntem la 80% realizare și am primit și finanțarea prevăzută pentru anul 2024.
Nu folosesc cuvinte mari, dar este primul parteneriat din România care se derulează între o administrație locală și Ministerul Transporturilor, pe acest model pornind și altele. Avem asigurate toate fondurile, așa că putem să ne încadrăm ca în octombrie sau noiembrie cel târziu să putem efectiv să trecem pe centură. Este obligatoriu, pentru că tot centrul de la podul Meleșului și până la ieșire își schimbă fața”, a declarat primarul Becleanului, Nicolae Moldovan.
Alte articole: Dorinel Umbrărescu, „răpus” de o companie străină, controversată. Ce s-a întâmplat la licitația pentru Autostrada Bucureștiului