Liniile Aeriene Române, o companie care ar urma să fie creată de Camera de Comerț a României și mai multe consilii județene, ar urma să fie operată cu avioane de o capacitate mică, iar fiecare entitate va trebui să participe cu un astfel de aparat. O primă rută ce ar putea fi luată în calcul este Brașov – Constanța, conform bzb.
Ai putea fi interesat și de: Traficul aerian a scăzut cu 11%! Plecarea RyanAir a avut repercusiuni asupra aeroportului sibian!
Flota se va extinde, astfel că la momentul actual vor fi doar 5 sau 6 aeronave. În luna octombrie, Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR) a organizat, la inițiativa președintelui organizației, Mihai Daraban, o a doua reuniune care a fost dedicatălansării proiectului cu privire la conectivitatea aeriană interurbană pe teritoriul României.
Astfel, că în contextul acestei întâlniri a fost prezentat și un studiu mult mai complex care a avut ca și punct cheie centrala lipsă de cinectivitate între orașele României, care este cauzată de infrastructura terestră și feroviară precară. Totodată, s-au adus în discuție și soluțiile identificate pentru demararea acestui nou proiect din domeniul aeronautic. Astfel, a fost avansat termenul de 1 Decembrie 2023 pentru înființarea unei societăți pe acțiuni, cu participarea consiliilor județene care au în operare aeroporturi, numele rezervat pentru această nouă companie fiind: Liniile Aeriene Române (LAR).
La această reuniune au participat, atât fizic, cât și online, reprezentanții consiliilor județene din: Arad, Brașov, Bacău, Constanța, Maramureș și Sibiu. De asemenea, întâlnirea a beneficiat și de prezența reprezentanților mediului academic, care au întocmit studiul privind conectivitatea aeriană, și de cea a specialiștilor din domeniul aeronautic din cadrul Aeroportului Delta Dunării Tulcea, Aeroportului Internațional Arad, Aeroportului Internațional Maramureș, Aeroportului Ștefan cel Mare din Suceava, Aeroportului Internațional Craiova și Regional Air Services Tuzla.
„În momentul de față, dacă cineva își dorește să ajungă pe calea aerului de la Constanța la Timișoara, va trebui să facă o escală la Roma sau Milano, deoarece nu există o cursa directă între cele două orașe ale României. Vorbim practic de o mare pierdere de timp și de bani. Noul operator aerian propus de CCIR, care va avea forma unei societăți pe acțiuni, cu participarea consiliilor județene ca acționari, va opera cu un număr semnificativ de aeronave de mică capacitate între cele mai importante orașe ale țării.
Pentru oamenii de afaceri și nu numai, acest lucru va însemna că, în cursul unei singure zile, se pot deplasa pe teritoriul României între orașe situate la sute de kilometri distanță unul de celălalt, economia de bani și de timp fiind evidentă. De la prima întâlnire pe această temă m-am bucurat să văd că, în urma discuțiilor, consiliile județene au agreat acest proiect. Iată că azi facem primii pași cu adevărat în sensul înființării noii companii aeriene românești”, a declarat președintele CCIR, dl. Mihai Daraban, conform celor comunicate de profit.ro.
Președintele Consiliului Brașov, Șerban Tudorică-Constantin, a fost prezent la întâlnire iar acesta a pus focus asupra faptului următorului fapt:
„De acest nou proiect vor beneficia nu numai oamenii de afaceri. Există doctori chirurgi de exemplu, specializați în diferite domenii, care au nevoie să se deplaseze dintr-un oraș în altul pentru anumite proceduri medicale speciale. De asemenea, pot exista cazuri de urgențe medicale care pot fi rezolvate mai bine în diferite orașe ale României. Nu în ultimul rând, trebuie să ne gândim și la turism, o astfel de companie putând da un impuls serios acestui domeniu economic.”, a declarat acesta conform sursei citate.
Ai putea fi interesat și de: Transportul aerian de pasageri din România a crescut cu 20%! Pentru ce destinații au fost cele mai multe bilete cumpărate?