Economica a scris, în premieră, în urmă cu aproximativ doi ani un articol cu privire la această lege care se anunța că se va schimba. Economica scria încă din anul 2021 că până la sfârșitul anului curent România va trebuie să adopte noile prevederi europene în ceea ce privește legislația RCA.
Citește și: Noi modificări în piața asigurărilor auto. În ce condiții vei putea să-ți pui asigurarea RCA pe pauză
Proiectul de act normativ a fost lansat în dezbatere publică de către Ministerul Finanțelor și elaborat la nivel ASF. Ceea ce s-a dorit, mai concis, de la acest roiect a fost ca legislația locală să fie transpusă în prevederile europene. Astfel, o modificare foarte important și care trebuie să intre în atenția imediată a cetățenilor este schimbarea definiției behoculului, atsfel încât, atât trotinetele, cât și bicicletele cu motor vor fi opbligate să aibă RCA.
„Ca urmare vor intra sub obligația de asigurare și vehicule ce conform legislației naționale nu sunt supuse înmatriculării/înregistrării (trotinete electrice, biciclete electrice și alte vehicule).”, au comunicat autorii proiectului de act normativ, potrivit Economica.
În afară de această modificare mai este cea care impune creșterea sumelor asigurate prin RCA în ei, nu în euro. Daunele materiale au stabilit o sumă de 6,43 de milioane de lei, față de 1,22 milioane de euro cât ste în prezent, iar pentru vătămări corporale și daune morale, 31,9 milioane de lei maximum, față de 6,07 milioane de euro, adică 30 milioane de lei.
- „Limitarea acoperirii RCA pe baza noțiunii de utilizare a unui vehicul. Sunt eliminate cazurile în care accidentele sunt produse în situații în care vehiculele nu sunt utilizate ca mijloc de transport
- Reglementarea limitelor minime de despăgubire și stabilirea referinței acestora în Lei la cursul indicat în directivă;
- Modalitatea de control a asigurării RCA. Se permite utilizarea unor dispozitive electronice de control a asigurării RCA în trafic, fără oprirea vehiculelor, în măsura în care legislația GDPR este respectată;
- Introducerea unui tipizat standardizat la nivel european în ceea ce privește atestarea istoricului daunelor întâmplate acoperite de RCA ale asiguratului;
- Reglementarea posibilității suspendării efectelor contractului RCA la cerere pe perioada suspendării înmatriculării vehiculului cu introducerea unor obligații în sarcina asiguratului în această perioadă.”, conform sursei citate.
Ctește și: Schimbări majore în legea RCA. Șoferii rămași fără permis își pot suspenda polița pe durata pedepsei