În decursul zilei de astăzi, 4 mai, CNAIR a prezentat o nouă variantă de traseu pentru Autostrada Ploiești – Brașov. Așa cum arată primele informații relatate de economedia.ro, se pare că viteza maximă de proiectare este de 80 kilometri pe oră, tocmai din încercarea de a reduce costurile la 3 – 4 miliarde de euro.
CNAIR a prezentat o nouă variantă de traseu pentru Autostrada Ploiești – Brașov. Alternativa cu numărul 3 are o viteză de proiectare de 80 kilometri pe oră, din încercarea de a reduce costurile la 3 – 4 miliarde de euro, de la 8 – 9, așa cum era prevăzut bugetul inițial pentru „autostrada metrou”. Ultimele informații arată că doar o săptămână durează consultarea publică a propunerii CNAIR.
„CNAIR continuă consultarea publică privind traseul autostrăzii Ploiești –Brașov și invită pe cei interesați să completeze un formular aici (până în data de 11.05.2023, ora 23:59) și să consulte noua propunere de traseu (detalii aici), care vine în completarea variantelor supuse dezbaterii publice din luna februarie 2023.
Amintim faptul că procesul de consultare publică reprezintă un element necesar în implementarea acestui proiect de infrastructură ce înglobează multiple beneficii pentru comunitățile locale și regionale, precum și dezvoltarea economiei naționale.
Autostrada Ploiești Brașov va reduce timpii de călătorie în regiune, sporind gradul de siguranță rutieră și degrevând orașele Ploiești, Câmpina, Comarnic, Sinaia, Bușteni, Azuga, Predeal și Brașov precum și comunitățile învecinate de congestiile de trafic”, arată un comunicat CNAIR.
Citește și despre următorul subiect: Sorin Grindeanu, anunț oficial! Lucrările de la Podul de la Brăila se termină în acest an. Când va avea loc inaugurarea
CNAIR a informat că, în noul traseu pentru Autostrada Ploiești – Brașov, km 0+000 se află în zona km 68 + 100 al autostrăzii A3 București – Ploiești. Traseul are o lungime de aproximativ 112+742 kilometri și punctul final se află la intersecția cu DN1, între localitățile Ghimbav și Codlea. Zona de munte este situată între km 49+700 și 52+150, concret, traseul autostrăzii este cel care va supratraversa linia C.F. 300, Râul Prahova și DN1 printr-un viaduct cu o lungime de 2.260m.
Totodată, intrarea în localitatea Comarnic se va face printr-o succesiune de tuneluri și viaducte, până în zona localității Posada. După ieșirea din tunelul Posada, urmează un viaduct care supratraversează Valea Floreiului, la km 59+000. Ulterior, traseul se înscrie între CF și DN1 până la km 61+700, atunci când supratraversează cu un viaduct Râul Prahova și CF300. Traseul continuă pe partea stângă a CF Ploiești – Brașov între km 62+000 – 65+000, ocolind cimitirul Seteu din Sinaia.
În cele din urmă, la km 65+200, supratraversează CF 300 și Râul Prahova și subtraversează DN1 prin tunel. La ieșirea din tunel, traseul se continuă pe un viaduct peste Pârâul Gagului de la km 66+150, zonă în care se dezvoltă un nod rutier de tip B, poziționat în zona Valea Largă, pentru legătura cu DN1 și Stațiunea turistică Sinaia.
Între km 66+000 – 72+000, traseul ocolește prin partea de est localitatea Sinaia, printr-o succesiune de poduri, tuneluri și viaducturi. Un nod rutier de tip B este prevăzut la km 72+750, prin care se realizează legătura cu DN1 și localitățile Sinaia și Bușteni. Între km 73+400 – 78+500, traseul autostrăzii ocolește stațiunea Bușteni prin partea dreaptă, unde trebuie să fie realizate mai multe lucrări importante, de la poduri și până la tuneluri, structuri de tipul cut and cover sau viaducte.
Un viaduct care traversează Râul Prahova, DN1 și CF300 este prevăzut la km 78+500. Între km 79+000 – 81+200, traseul ocolește Stațiunea Azuga prin partea stângă, unde sunt necesare mai multe lucrări importante, de la poduri și până la tuneluri, structuri de tipul cut and cover și viaducturi.
Între km 81+500 și 88+000, va exista o alternativă de poduri și viaducturi, care va traversa zona montană și supratraversa DN73A la km 86+330 în localitatea Predeal. Totodată, la km 86+230, traseul interferează cu imobile aflate în administrația M.A.P.N. După ieșirea din tunel, urmează un viaduct cu o lungime de 2.160m pe lângă valea Parului Pietrosul. La km 95+060, autostrada supratraversează cu un pasaj DN73A.
Între km 100+230, autostrada este supratraversată de drumul județean DJ 101 prin intermediul unui pasaj. În cele din urmă, în zona km 101+500, traseul este prevăzut cu un nod rutier care va face legătura cu DN73, dar și cu sectorul de autostradă Râșnov – Cristian, care este dat în exploatare.
Te-ar putea interesa și următorul subiect: VIDEO| Dezastru pe o autostradă din România! Tronsonul, blocat de o firmă străină. Sorin Grindeanu a făcut inspecții