Membrii Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) au dat verdictul. Ei sunt de acord cu plafonarea prețurilor la alimentele de bază pe întreg lanțul de produs – producători, procesatori, comercianți, informează stiripesurse.ro.
Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România a confirmat că este de acord să lucreze cu Guvernul pentru a aplica un mecanism voluntar pentru a reduce prețurile la alimentele de bază pe întreg lanțul de produs. Membrii au transmis că insistă pe ideea de voluntariat pentru plafonarea costurilor.
„Insistăm pe ideea de voluntariat pentru aplicarea mecanismului de reducere a preţurilor şi nu prin emiterea unui act normativ, marile lanuri de magazine dovedind seriozitate în aplicarea schemei voluntare de diminuare a preţului la lapte, aspect certificat de Ministerului Agriculturii şi de Consiliul Concurenţei, care monitorizează în permanenţă aplicarea acestor reduceri”, spun ei.
Membrii AMRCR au punctat că, pentru a produce efecte vizibile în buzunarul românilor, este nevoie ca mecanismul voluntar să fie aplicat pe întreg lanțul de produs, nu doar la nivelul comercianților. Ei spun că măsura este aplicată într-o situație excepțională, pentru contracararea inflației și pentru păstrarea unui nivel de putere de cumpărare care să asigure accesul consumatorilor la alimentele de bază.
„AMRCR consideră de maximă importanţă implicarea şi a Consiliului Concurenţei – garantul respectării legislaţiei în acest domeniu în România, cu care Asociaţia este în comunicare permanentă – în aplicarea mecanismului de reducere a preţurilor pe o perioadă limitată la unele sortimente de produse alimentare de bază.
Membrii AMRCR apreciază că această măsură este aplicabilă într-o situaţie excepţională, pentru o perioadă limitată de timp, în contracararea unui fenomen extrem de negativ – inflaţia – precum şi pentru păstrarea unui nivel de putere de cumpărare care să asigure accesul tuturor consumatorilor la produsele alimentare de bază”, se spune în comunicat.
AMRCR asigură Guvernul României că „este pregătită să fie un partener loial şi eficient în atingerea obiectivului pe care Executivul îl urmăreşte prin acest proiect, iar membrii săi sunt absolut disponibili să continue orice discuţie la nivel tehnic pentru stabilirea tuturor detaliilor mecanismului temporar, voluntar şi pe tot lanţul de reducere a preţurilor la unele alimente de bază, în beneficiul consumatorului român”.
Asociația este formată din mai multe companii din retailul alimentar și nealimentar, precum: Altex, Artima, Auchan, Brico Depot, Carrefour, Columbus, Cora, DM Drogerie Markt, Decathlon, Dedeman, Flanco, Hornbach, Ikea, Kaufland, Lidl, Mega Image, Metro Cash & Carry, Mobexpert, Penny, Pepco, Profi, Selgros.
Citește și despre: Cum va verifica Marcel Ciolacu dacă marile magazine au scăzut prețul la alimentele de bază. „Eu nu cred în sistemul de lucru cu amenzi cu hăituială”