Oil Terminal, o companie de stat aflată sub controlul Ministerului Energiei, face un pas important în dezvoltarea infrastructurii portuare a României, selectând oferta câștigătoare pentru construcția unui terminal de bitum în Portul Constanța. Alegerea s-a orientat către Euronova Energies S.A., un trader elvețian de produse petroliere și gaz, cu birouri în diverse locații, inclusiv în Emiratele Arabe Unite și Serbia, transmite Economedia.
În contextul în care Oil Terminal a prezentat oferta Euronova către forurile de conducere pentru aprobare, se deschide calea pentru constituirea unui parteneriat strategic. Euronova va aduce în ecuație resursele financiare și expertiza logistică necesare, în timp ce Oil Terminal va furniza spațiul necesar, Platforma Port situată în incinta portului Constanța, cunoscută sub denumirea de Dana 69.
„Aprobarea demarării negocierilor cu ofertantul clasat pe primul loc (Euronova Energies S.A) în vederea constituirii unui parteneriat pentru construcția unui terminal de bitum…(întrucât) nu deține surse proprii pentru implementarea unor astfel de proiecte de dezvoltare, societatea este interesată de constituirea unor parteneriate în acest sens. În prezent, în Incinta Port Constanța funcționează un singur furnizor de servicii de manipulare și depozitare bitum”, se arată într-un raport oficial.
Competiția pentru acest parteneriat a fost una strânsă, cu șapte firme înscrise în cursă, printre care nume sonore precum Socar Petroleum, Takida Terminal, Frial, Petrom, Vitaro Energy și Trafigura. Alegerea finală a căzut asupra Euronova, demonstrând încrederea acordată de către Oil Terminal și Ministerul Energiei în capacitatea acestei companii de a aduce valoare adăugată proiectului.
Oil Terminal ocupă o poziție de frunte în portofoliul Energiei, având ca principală activitate încărcarea și descărcarea de produse petroliere în portul Constanța. Compania este listată la Bursa de Valori București, fiind recunoscută prin simbolul de tranzacționare OIL.
De menționat este faptul că România importă aproximativ două treimi din necesarul de bitum, cu unicul producător intern fiind Rompetrol, la rafinăria Vega Ploiești. Prin dezvoltarea acestui terminal de bitum în Portul Constanța, se poate crea o sursă suplimentară și strategică de aprovizionare pentru piața internă, contribuind astfel la securitatea energetică a țării.
Proiectul de construcție a terminalului de bitum marchează o nouă etapă în dezvoltarea infrastructurii portuare și energetice a României, reprezentând o oportunitate importantă pentru consolidarea relațiilor comerciale internaționale și diversificarea surselor de aprovizionare.