În plin an electoral, atât autorităţile centrale cât şi cele locale se forţează să înceapă lucrările pentru construirea de stadioane, iar pe unele din ele se gândesc să cheltuie sume exorbitante. De exemplu, cel al echipei Dinamo București ar urma să coste peste 170 de milioane de euro, potrivit Antena 3 CNN.
Dinamo încă așteaptă să aibă un stadion modern, precum stadioanele rivalelor FCSB și Rapid. Iar construirea arenei pare acum mai aproape de realizare. Ministerul Dezvoltării a anunțat deschiderea procedurii de dezbatere publică a proiectului de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru noul stadion, care va costa 170 de milioane de euro și va arăta spectaculos.
În prezent, arena de pe Ştefan Cel Mare este într-o stare precară: scaune rupte, buruieni crescute peste tot prin tribune, clădiri dărăpănate care stau să cadă şi căi de acces care nu mai sunt sigure.
Și la Timișoara au fost făcuți pași importanți în vederea ridicării unui noi stadion, al cărui proiect este gata. Autoritățile locale au catalogat stadionul drept „unic” și arena ar urma să aibă 32.000 de locuri și să coste 137 de milioane de euro, ceea ce înseamnă că ar fi pe locul doi în România atât din punct de vedere al capacității, cât și al costurilor, după Arena Națională.
În viitorul apropiat, ar urma să înceapă demolarea actualei arene din Timișoara, pe locul căreia se va construi noul stadion.
Citește și: Statul investește în construirea a două stadioane noi. Cât costă noile arene?
În Hundoara se încercă de luni bune un proiect pentru un stadion nou. Deocamdată este la stadiu de proceduri. Noul stadion care se doreşte a fi ridicat în municipiul Hunedoara prin intermediul Companiei Naţionale de Investiţii va avea 10.500 de locuri dispuse pe două „inele”, parcare subterană, două căi de acces rutier, mai multe zone pietonale şi toate facilităţile unei astfel de construcţii, la standardele actuale.
În acest moment, pe stadionul actual, lucrurile arată ca în secolul trecut. Iar micile încercări de modernizare, de genul băncilor de lemn înlocuite cu scaune la tribune, nu fac decât să-i încetinească puțin prăbușirea. În multe locuri aproape că ți-e frică să pășești, ca nu cumva să se surpe definitiv tribuna.
În Piteşti este cel mai avansat stadiu al lucrărilor pentru un stadion nou în România. Vechea clădire a fost deja demolată.
Noul stadion va fi ridicat pe trei etaje şi va avea o capacitate de 15.200 de locuri pentru spectatori şi 457 de locuri de parcare. Va clasificat ca stadion de categoria 4, conform regulamentului UEFA, include pe lângă terenul de joc pentru fotbal, zone pentru spectatori, jucători, delegaţii oficiale şi reprezentanţii mass-media, o sală multifuncţională, un centru pentru copii şi juniori, spaţii de antrenament pentru sporturi conexe. Valoarea totală a proiectului este de aproape 495 milioane de lei.
Vezi și: FRF dorește consumul de bere pe stadioanele din România: „Reprezintă un element de modernitate”