Orașul montan din România care bate Inssbruck şi Chamonix în topul Booking. Clasamentul este dominat de Polonia, cu două destinații populare, Zakopane și Karpacz. Pe locurile trei și patru sunt Bled din Slovenia și orașul Brașov din România.
În același clasament se mai regăsește o destinație românească binecunoscută, Sinaia. Acest top a fost realizat pe baza voturilor exprimate de utilizatorii Booking.com, pe categoriile natură, plimbările în natură și zone montane.
Locul de poveste din România, cu cel mai pur aer din țara noastră, se află în localitatea Bilbor, din județul Harghita. Frumusețea locului este una de poveste, fiind supranumită “Împărăția bradului alb”.
„Dacă vrei să ajungi pe meleagurile de basm ale “Împărăției bradului alb”, părăsești asfaltul șoselei DN115 care vine din Câmpia transilvană spre Moldova și o apuci spre stânga prin pasul Mesteacănul, pe drumul județean pietruit 174 A care te poartă pe serpentine largi și molcome până în șeaua Răchitișului, de unde se poate admira depresiunea Bilborului”, scrie Vasile D. Stan în monografia Bilbor – oameni și locuri.
Practic, se ajunge în mijlocul Carpaților Orientali, acolo unde ar putea fi poarta dintre Ardeal și Bucovina, în nordul județului Harghita, aproape de granița cu Suceava, scrie presa locală.
Vânzările pe segmentul business travel au crescut cu 30 la sută în perioada ianuarie-septembrie 2023, față de perioada corespondentă din 2022. Compania EXIMTUR a realizat o cifră de vânzări de aproximativ 40 milioane de euro în primele trei trimestre din 2023, în creștere cu 20% față de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Această creștere semnificativă se datorează în mare parte portofoliului de clienți corporate, care şi-au intensificat deplasările ȋn scop de business şi au reluat ȋn forţă organizarea de evenimente de tip team-building, incentive şi formare profesională, atȃt ȋn ţară cȃt şi ȋn străinătate.
Principalele criterii pentru clienţii corporate atunci când aleg destinaţia şi locaţia unui eveniment sunt: bugetul, durata deplasării, dotările şi facilităţile locaţiei.
Cele mai apreciate destinații externe de către clienții corporate pentru evenimentele de tip incentive sunt: Turcia, Elveția, Italia și Grecia. În același timp, Irlanda și Canada au fost printre cele mai căutate destinații pentru evenimentele de tip training, conferință sau congres. În funcție de pachetul de servicii de călătorie rezervat, clienții noștri corporate au fost dispuși să cheltuie bugete între 400 de euro și 3.200 de euro de persoană. Numărul de participanți a variat între 15 și 100 de persoane pe eveniment.