Autostrada Litoralului, unul dintre cele mai importante proiecte rutiere din România este cu un pas mai aproape de realitate. CNAIR a scos la licitație un contract în valoare de 4,8 miliarde lei pentru construcția acestei autostrăzi de 31 de kilometri, care va asigura o conexiune rapidă și eficientă între Centura Constanței (A4) și sudul litoralului, notează Economedia.
Autostrada Litoralului va ocoli mai multe localități importante, precum Techirghiol, Eforie Nord, Eforie Sud, lacul Techirghiol, Tuzla și 23 August, contribuind astfel la fluidizarea traficului în zonele turistice foarte aglomerate în sezonul estival. Unul dintre punctele cheie ale proiectului este construcția unui nou pod peste Dunăre la Agigea, parte integrantă a acestui drum modern.
Proiectul este estimat să dureze 36 de luni de la semnarea ordinului de începere a lucrărilor și va include construcția a 31 de poduri, pasaje și viaducte, precum și 6 parcări. Guvernul a aprobat în februarie indicatorii pentru Autostrada Litoralului, iar costul estimat al proiectului este de aproape un miliard de euro, având în vedere complexitatea lucrărilor de artă și a pasajului de 330 metri peste Canalul Dunăre – Marea Neagră.
„Noua autostradă va asigura, prin nodul Cumpăna, legătura Autostrăzii București – Constanța (A2) și a Centurii Constanța (A4), cu sudul litoralului românesc (în apropiere de Mangalia) și va reprezenta o alternativă modernă la DN 39 (drum național foarte aglomerat în perioada sezonului estival). Traseul Alternativei Techirghiol va facilita accesul la localitățile Agigea, Topraisar, Techirghiol, Eforie, Tuzla, 23 August”, după cum explică Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.
Te-ar putea interesa și: Noi imagini impresionante cu Autostrada Moldovei. Cum evoluează lucrările de pe lotul 2 Bacău-Pașcani
Contractul pentru proiectarea și execuția lucrărilor pentru Autostrada Litoralului prevede o perioadă de realizare de 48 de luni, din care 12 luni sunt destinate proiectării și 36 de luni pentru execuția propriu-zisă. Autostrada Litoralului va asigura o legătură vitală prin nodul Cumpăna, conectând Autostrada București – Constanța (A2) și Centura Constanței (A4) cu sudul litoralului românesc, în apropiere de Mangalia. Acest nou traseu va reprezenta o alternativă modernă la DN 39, un drum național cunoscut pentru aglomerația sa în perioada sezonului estival.
Autostrada Litoralului va facilita accesul la localitățile Agigea, Topraisar, Techirghiol, Eforie, Tuzla și 23 August, oferind astfel o soluție modernă și eficientă pentru traficul de pe litoral. Cu o lungime totală de 30,59 km și două benzi de circulație pe sens, autostrada va include și construcția unui nou pod peste Canalul Dunăre – Marea Neagră, alături de diverse spații de servicii și parcări.
Directorul general CNAIR, Cristian Pistol, a evidențiat că pe traseul de aproape 31 de kilometri vor fi construite 31 de structuri și 6 parcări, iar câștigătorul contractului va avea la dispoziție 12 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru finalizarea construcției. Autostrada Litoralului va dispune, de asemenea, de un centru de întreținere și coordonare, precum și de un punct de sprijin. Proiectul prevede și plantarea a 85 de hectare de perdele forestiere, contribuind astfel și la protecția mediului înconjurător.