Încep lucrările pentru cea mai mare fabrică auto din România din ultimii ani, informează economie.hotnews.ro. Fabrica de anvelope a finlandezilor de la Nokian Tyres va fi construită în Oradea.
Nokian Tyres începe lucrările la cea mai mare fabrică auto din România din ultimii ani. Fabrica de anvelope a finlandezilor va fi construită la Oradea. Pentru acest proiect, investițiile ajung la suma uriașă de 650 milioane de euro. Acest lucru ne arată că, deși statul român a pierdut multe investiții auto în ultimii ani, vestul țării are un atu deloc neglijabil, de altfel, fiind mai bine legat rutier de Europa Centrală.
Planurile Nokian Tyres sunt acelea de a transforma fabrica de la Oradea într-una din cele mai mari la nivelul producției de anvelope pentru autoturisme, până în anul 2027. De asemenea, finlandezii vor ca producția să fie de 40% din norma mondială, adică peste 15 milioane de anvelope în fiecare an.
Citește și despre: Dacia, în topul celor mai bine vândute mașini și devine lider pe piața autoturismelor particulare. Dacia Sandero face spectacol în vânzări
Estimările sunt că 35% din producția totală va fi realizată în Finlanda (fabrica din orașul Nokia) și 25% în SUA (fabrica din Dayton). Nokian Tyres speră să ajungă la venituri anuale de 2 miliarde de euro. Conform planului aprobat, în locul fostului CET II Oradea se vor amenaja două hale, dintre care prima cu destinație de spațiu de depozitare și corp administrativ, iar a doua va fi spațiu de depozitare, la care se va mai adăuga o clădire pentru utilități și altele pentru anexe.
La final, va fi amenajată o suprafață totală construită de 256.000 metri pătrați, dar și o suprafață desfășurată de 549.000 de metri pătrați. Totodată, spațiile verzi vor avea peste 100.000 de metri pătrați. Prima producție de anvelope este estimată la a doua jumătate a anului 2024. Totodată, producția comercială de anvelope este prevăzută să înceapă la începutul lui 2025.
Nokian Tyres a anunțat încă din noiembrie 2022 că are de gând să construiască cea mai mare fabrică auto din România din ultimii ani. Decizia este una majoră pentru economia din Oradea, dar mai mult decât atât, pentru statul român în general, pentru că au fost pierdute multe investiții auto din cauza infrastructurii.
Fabrica de la Oradea va avea 500 de angajați și va produce, în mod special, anvelope pentru SUV-uri și alte mașini de clasă mare. Principalele piețe de vânzare vizate sunt cele din Europa Centrală. Finlandezii au confirmat că au analizat alte 40 de amplasamente, până au ales Oradea.
Potrivit Guvernului, ajutorul de stat solicitat de Nokian Tyres pentru realizarea proiectului este de 99.55 milioane de euro (valoarea brută). Acesta va fi oferit sub formă de grant, doar după emiterea deciziei de autorizare a ajutorului de stat de către Comisia Europeană. Perioada de plată va fi 2023 – 2028. Mai mult decât atât, proiectul de investiții trebuie menținut pe o perioadă minimă de 5 ani.
Te-ar putea interesa și: Cât costă să încarci o mașină electrică în țările europene. Clasamentul cu prețurile din Europa. România are cele mai ieftine tarife