Proiectul CNAIR ar putea fi cel mai lung pasaj din România, cu o lungime totală proiectată comparabilă cu mega viaductul UMB care se construiește peste Siret și liniile CFR în proiectul Drumului Expres Brăila-Galați.
Pasajul va avea o lungime de 308 metri, tablierul peste calea ferată 605 spre Iași 298 metri, iar lungimea rampelor 431 metri. Ca lungime, pasajul de pe DN 2 Roman poate fi comparat cu pasajul în proiectare pe lotul 1 al Autostrăzii A 0 Sud, vorbind despre un pasaj de 733 de metri peste Calea Ferată și DN 7 București – Pitești.
În memoriul tehnic este detaliat modul în care s-a calculat lungimea totală a pasajului:
Studiul de fezabilitate și proiectul tehnic al pasajului de pe DN 2 peste liniile CFR a fost realizat în 2021 și 2022 de proiectantul NV Construct SRL, iar costul estimat al lucrării este de 76 de milioane lei din care finanțarea europeană nerambursabilă este de 26 milioane lei prin Programul Transport (40 % finanțare europeană, restul de la Buget). CNAIR a aprobat documentația tehnică în iunie 2023, iar Ministerul Transporturilor în septembrie 2023 prin Ordin al Ministrului Transporturilor.
Va fi un pasaj suprateran cu o lungime considerabilă, aproape 1,8 kilometri la ieșirea din municipiul Roman, unde DN 2 intersectează liniile de cale ferată, iar trecerea la nivel este asigurată cu bariere, potrivit unui comunicat de presă CNAIR. Segmentul DN 2 din zona municipiului Roman va fi dublat peste aprox. 2 ani de Autostrada Bacău-Pașcani (lotul 2 Trifești-Gherăești de 19 km.)
„COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Solicitant, a elaborat și depus in data de 07.02.2024 Cererea de Finanțare pentru proiectul „Constructie Pasaj superior pe DN 2, peste CF la Roman, km 332+961” in vederea in vederea acordării finantarii nerambursabile alocată prin Programul Transport, în cadrul RSO3.1_Dezvoltarea unei rețele TEN-T, reziliente la schimbările climatice, inteligente, sigure, durabile și intermodale Fondul de Coeziune: Prioritate: P1.Îmbunătățirea conectivității primare rutiere; Obiectiv specific 3.1 Dezvoltarea unei rețele TEN-T, reziliente la schimbările climatice, inteligente, sigure, durabile și intermodale Fond: Fondul de Coeziune; Operațiune: Investiții pentru realizarea unor secțiuni de infrastructură rutieră de mare viteză pe rețeaua primară- FC Obiectivul general al proiectului este imbunatatirea competitivitatii economice a Romaniei prin dezvoltarea infrastructurii de transport care faciliteaza integrarea economica in UE, contribuind astfel la sdezvoltarea pietei interne cu scopul de a crea conditiile pentru cresterea volumului investitiilor, promovarea transportului durabil si a coeziunii in reteaua de drumuri europene.
Obiectivul specific al proiectului:
Valoarea totală a proiectului este de 76.802.552,89 lei și va fi finantat prin Programul Transport astfel: contributia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regionala – 25.844.020,50 lei, contributia proprie – 38.766.030,75 lei, diferenta pana la valoarea totala a proiectului reprezentand cheltuieli neeligibile inclusiv TVA si anume 12.192.501,64 lei
” a transmis CNAIR, potrivit economedia.ro.