Primul test a fost cel al încercării statice, prin intermediul unui convoi de vehicule de mare tonaj, a câte 28 tone fiecare.
„Poziționarea camioanelor s-a făcut în așa fel încât să se realizeze echivalentul a 85% din încărcările frecvente din normele Eurocode, iar pentru o interpretare cât mai corectă a rezultatelor, s-a folosit atât câte un camion pe banda de circulație, cât și două camioane, aflate la o distanță de 7 metri”, a explicat oficialul.
Impresionanta construcție de la ieșirea din București a trecut cu brio testul, după cum se poate vedea dintr-un videoclip postate pe Youtube:
A doua etapă este încercarea dinamică, realizată prin intermediul unui vehicul dispus pe centrul podului, care va rula cu o viteză constantă de 30 km/h, trecând peste obstacole preamplasate, conform postării oficialului român pe pagina sa de socializare.
Conform informării secretarului de stat în Ministerul Transporturilor, constructorul a testat sistemul de iluminat public în toate zonele pasajului, rampe și girația suspendată, unde au fost montați în total 256 stâlpi.
„Pentru pasajul Domnești a început numărătoarea inversă până la momentul în care va fi dat în trafic și se realizează astfel testele finale și ultimele pregătiri. În cursul serii trecute, s-a efectuat testarea sistemului de iluminat public în toate zonele pasajului, rampe și girația suspendată, unde au fost montați în total 256 stâlpi”, a scris secretarul de stat în Transporturi Irinel Ionel Scrioșteanu.
,,De acum este mai uşor să se lucreze şi în timpul nopţii pentru finalizarea lucrărilor si pregătirea pentru darea în trafic din 15 noiembrie.”, a precizat Ionel Scrioşteanu.
Pasajul cu o lungime de 374 de metri este una dintre lucrările de infrastructură cele mai complexe construite în București. La finalizarea lucrării, se va elibera în mare măsură traficul pe Prelungirea Ghencea, o arteră foarte circulată și aglomerată în partea de vest a Capitalei.
Citește și: Nicuşor Dan confirmă că Pasajul Basarab nu va fi recepţionat. „Primăria asigură mentenanţa provizorie”