„Pentru toată structura metalică, termenul este începutul lunii martie. Începând de vineri o să fie restricţii pentru realizarea acestei bucăţi de pasaj care trece deasupra intersecţiei. Asta înseamnă că nu mai circulă tramvaiul. În loc de tramvai o să fie o linie de autobuz, care suplineşte. Pe sensul către centrul oraşului, maşinile vor circula pe linia de tramvai. Pasajul va fi inaugurat în vara anului viitor”, a spus Nicuşor Dan.
Întrebat despre întârzierile repetate, Nicușor Dan a acuzat fosta administrație a PMB:
„O Primărie care nu avea niciun ban a început lucrările la un pod și a blocat intersecția”, a spus primarul Capitalei.
La rândul său, primarul Sectorului 2, Radu Mihaiu, a spus că lucrările pentru montarea tablierului se fac sub trafic, iar restricțiile de circulație nu pot fi evitate:
„Nu există niciun șantier fără deranj. Tramvaiele nu vor merge pentru că se lucrează vom avea autobuze, deocamdată sensul dinspre Colentina către Obor se va circula pe linia de tramvai. Cu trecerea timpului se va bloca sensul invers”, a spus edilul sectorului 2
Radu Mihaiu a declarat că tramvaiele nu vor circula în intersecţie, dar că traseul va fi acoperit de autobuzul 621. El a menţionat că, alături de reprezentanţii STB, au fost găsite soluţii astfel încât intersecţia să nu fie blocată complet.
„Sensurile dinspre Colentina înspre Obor vor circula, deocamdată, în perioada următoare, pe linia de tramvai, celălalt sens fiind neafectat. Cu trecerea etapelor, se va circula invers, deci se va bloca sensul dinspre Obor înspre Colentina şi se va circula în sens invers pe liniile de tramvai. Breteaua dinspre Colentina către Petricani va rămâne deschisă”, a informat primarul Sectorului 2.
Potrivit datelor transmise de Primăria Capitalei, restricțiile de circulație vor fi impuse în intervalul 11.11.2022 – 10.01.2023. Acestea sunt următoarele:
Edilul sectorului 2 a menţionat că se vor efectua lucrări în perioada iernii, dar nu şi pe timpul nopţii, având în vedere că şantierul produce mult zgomot. Lucrările vor fi efectuate de luni până sâmbătă.
Radu Mihaiu a adus în discuţie şi perspectiva montării liniei de tramvai pe pasaj, dar a subliniat că aceasta nu va fi instalată până nu va putea fi conectată cu restul reţelei.
„Lunea trecută a fost votat în Consiliul General un proiect care permite realizarea studiului de fezabilitate pentru tramvaiul de la Delfinului la Pipera. Atunci când va exista linie de tramvai de la Delfinului la Pipera se va putea monta şină de tramvai pe acest pasaj”, a afirmat Radu Mihaiu
Lucrările pentru construirea Pasajului Doamna Ghica au început în septembrie 2019, antreprenor fiind Trustul de Clădiri Metropolitane, companie din subordinea PMB care a scăpat de dizolvare, iar costul lucrărilor a fost stabilit la 110 milioane lei. În vara anului 2020, înainte de alegerile locale, fostul primar general promitea inaugurarea pasajului până la finalul acelui an. Pe şantier, însă, lucrările au încetinit şi chiar s-au blocat la un stadiu fizic de execuţie de sub 50% pentru că Municipalitatea nu a reuşit să asigure finanţarea lucrărilor, informează Economedia.