Paşaportul simplu electronic va putea fi expediat la orice adresă din România, indicată de titularul documentului. Documentul va fi expediat prin curier, titularul urmând să achite cheltuielile de expediţie, conform unui proiect de Hotărâre, ce a fost consultat de Economica.net. Guvernul susține că până la 1 ianuarie 2025 va implementa aceste prevederi care ar descongestiona astfel ghişeelor de eliberare a pașapoartelor.
Guvernul a elaborat proiectul de Hotărâre pentru modificarea și completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 248/2005, care reglementează posibilitatea expedierii paşaportului simplu electronic la orice adresă din România, indicată de titularul documentului, nu doar la cea de domiciliu sau reşedinţă a acestuia.
Implementarea acestei soluții legislative va dezaglomera ghișeele de eliberare a pașapoartelor din cadrul serviciilor publice comunitare de pașapoarte, cetățenii nemaifiind nevoiți să se prezinte personal ca să ridice documentele de călătorie, argumentează guvernul.
În funcție de opțiunea solicitanților, pașaportul simplu electronic poate fi expediat, prin servicii de curierat, la domiciliul sau la reședința titularului ori ale persoanei care a formulat cererea sau, în funcție de situație, la adresa din străinătate la care titularul ori persoana care a formulat cererea solicită să îi fie expediat, cu suportarea de către aceștia a cheltuielilor de expediție, spune articolul 14 alineatul (2) din HG nr. 94 din 2006, cu modificările şi completările ulterioare, consultată de sursa menționată.
Te-ar putea interesa și: Românii iau cu asalt parcurile tematice din Europa. Care sunt cele mai populare destinații în lipsa alternativelor din țară
Actualizarea Normelor de aplicare a Legii nr. 248/2005
Articolul 14 din HG nr. 94/2006, cu modificările şi completările ulterioare, se completează cu alineatele (8) şi (9):
(8) În funcție de opțiunea exprimată, pașaportul simplu electronic poate fi expediat, prin servicii de curierat:
(9) Expedierea pașaportului simplu electronic, prin servicii de curierat, la orice adresă de pe teritoriul României indicată de titular/persoana care a formulat cererea, alta decât cea de domiciliu/reședință, se operaţionalizează de la data asigurării condițiilor tehnice necesare, dar nu mai târziu de 1 ianuarie 2025.
Alineatul (2) al articolului 14 din HG antemenţionată se abrogă.
Atenție! Aceste măsuri fac parte dintr-un proiect de act normativ, drept care deocamdată nu se aplică. Pentru a intra în vigoare, Hotărârea trebuie să fie adoptată de executiv şi publicată în Monitorul Oficial, anunță sursa citată.
Vezi și: Taxe vamale pentru mașinile electrice chinezești. Comisia Europeană desfășoară noi investigații