Autostrada Moldovei prinde din ce în ce mai mult contur. După lungi dezbateri, încă o secțiune din Autostrada Moldovei (A7) are constructor desemnat. Anunțul a fost făcut de Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, prin intermediul unui mesaj publicat pe pagina sa de Facebook.
Autostrada A7, denumită și Autostrada Moldovei sau Autostrada Unirii Principatelor Române este o autostradă aflată în construcție în România de ani întregi, iar actuala coaliție de guvernare „se luptă” pentru a da contur acestui drum extrem de necesar.
În mod normal, drumul rapid cu numărul 7 ar urma să înceapă la Buzău din șoseaua Muntenia Expres, și să ducă spre nord la Focșani și Bacău, apoi mai departe în zona Roman–Pașcani (unde urmează să aibă un nod de legătură cu o altă autostradă aflată în plan, Autostrada A8 Târgu Mureș-Iași) și apoi spre nord la Suceava și la granița cu Ucraina; porțiunea dintre granița cu Ucraina și Pașcani urmează să fie realizată ca drum expres; cea între Pașcani și Bacău — ca autostradă, iar porțiunea de la Bacău la Buzău va fi realizată ca drumul expres Ploiești-Bacău, împreună cu porțiunea Ploiești–Buzău din drumul rapid 5.
Acum, contractele pentru execuția celor 3 loturi ale Autostrăzii Focșani-Bacău au fost câștigate de un constructor român.
Lotul 1 (Focşani – Domneşti Târg) are o lungime de 35,60 kilometri şi o valoare de 2,35 miliarde de lei (fără TVA). Lotul 2, (Domneşti Târg – Răcăciuni) se întinde pe 38,78 km, iar valoarea execuţiei acestuia se ridică la 2,48 miliarde de lei (fără TVA), în timp ce costurile pentru Lotul 3 (Răcăciuni – Bacău), în lungime de 21,52 km, ajung la 1,67 miliarde de lei (fără TVA). Pe traseul întregii secţiuni de autostradă Focşani – Bacău, de 95,9 km, vor fi construite 91 de poduri şi pasaj.
„Îmi doresc să nu existe contestații, astfel încât să putem semna contractele cât mai repede pentru această autostradă finanțată cu bani din PNRR”, a mai transmis Sorin Grindeanu.