Radu Savopol, fondatorul 5 to go, se alătură dezbaterilor cu privire la creșterile prețurilor în restaurante: „Depinde unde te duci. De exemplu, am fost la un restaurant în afara Bucureștiului, pe malul unui lac și mi s-a părut foarte ieftin. Depinde și ce faci, ce servicii ai, ce calitate, ce produse cumperi. Și în lanțul nostru de cafenele încă poți să-ți cumperi o cafea cu un euro, lucru pe care îl găsești și în Italia”, a explicat fondatorul 5 to go pentru wall-street.ro.
Cu toate astea, Savopol admite că, într-adevăr, prețurile la mâncare au crescut, putând fi comparate cu ușurință cu cele din Franța, Italia sau Spania. Acesta subliniază că cine face această comparație trebuie să fie atent și la forța de muncă, din moment ce nici în România un bucătar nu mai poate fi plătit cu un salariu mai mic de 1.000 de euro, ci cu 2.500 – 3.000 de euro, uneori chiar mai mult.
Antreprenorul mai adaugă că, de multe ori, chiriile sunt mai mari în România decât în străinătate, dând exemplu concret al 5 to go, care a găsit în străinătate, având în vedere că nu are business-uri numai în România, chirii mai mici decât la noi în țară.
Acesta adaugă faptul că clientul final își găsește în cele din urmă locul unde se simte confortabil, iar dacă acesta nu îți permite să meargă să mănânce la un restaurant scump, poate să meargă la cârciuma din cartier.
Radu Savopol a vorbit și despre proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 7/2023 privind calitatea apei destinată consumului uman, conform căruia restaurantele ar putea fi obligate să ofere apă „de la robinet” clienților care cer acest lucru.
„Am citit și noi proiectul de lege, care am înțeles că a trecut de Camera Deputaților, dar mai degrabă sugerează, nu este obligatoriu. La nivelul la care este prezentată legea, mai degrabă sugerează. Cred că în România oaspetele preferă produsul ambalat, pentru că venim din urmă ce ceva traume și știm foarte bine calitatea apei”.
Fondatorul 5 to go e de părere că un astfel de proiect poate fi implementat, din moment ce există deja locații care au filtre de apă curentă și oferă un pahar de apă clienților care cumpără o cafea.