Studiul Romanians New Media Adoption, realizat de echipa Data Intelligence a agenției de media Spark Foundry, membră a Publicis Groupe România, arată ce fac românii în mediul online. Cumpărăturile, accesarea platformelor de social media și interacțiunea cu prietenii și familia au rămas în top, informează profit.ro.
Studiul Romanians New Media Adoption arată că 53% dintre români au cel puțin un abonament pentru accesul la platforme de streaming video, iar majoritatea folosesc un Smart TV (75%). Totodată, datele arată că tot mai multe persoane sunt interesate de conceptul Metaverse, 62% participanți spunând că au auzit de el.
Citește și despre: AVERTISMENT! Înșelăciunile din mediul online se țin lanț de români! ASF a publicat o listă cu site-urile și entitățile care vor să golească conturile oamenilor de bani
„Datele din noul studiu ne arată o creștere semnificativă a interesului pentru conceptul de ‘Metaverse’ în rândul utilizatorilor de internet din mediul urban, cu 62% dintre ei raportând că au auzit despre acesta.
Mai mult decât atât, avem motive să credem că acest interes va fi susținut, având în vedere că 60% dintre cei familiarizați cu Metaverse sunt dornici să experimenteze experiențele virtuale oferite de acesta. În același timp, observăm o adoptare tot mai mare a platformelor de streaming video, cu 53% dintre utilizatorii de internet din mediul urban având cel puțin un abonament acasă.
Mai interesant este faptul că majoritatea acestora, adică 75%, utilizează televizoare Smart pentru a accesa conținutul video. Aceste cifre evidențiază evoluția continuă a preferințelor și comportamentului utilizatorilor în mediul digital”, declară Valeriu Galani, Brand Lead, Spark Foundry.
Principalele activități digitale preferate de români au rămas aceleași: accesarea platformelor online și a rețelelor sociale sau căutarea unor noi informații. Cu toate acestea, este înregistrată o tendință de scădere în rândul acestora. Studiul arată că rețelele sociale rămân cea mai bună metodă de relaxare și de a rămâne conectați cu prietenii. Totodată, românii mai folosesc platformele de social media pentru a umple timpul, datorită conținutului divers la care au acces, dar și pentru a afla noutăți despre prieteni sau familie.
Datele arată că principalele platforme de social media preferate de oameni rămân în continuare Facebook, Instagram și TikTok. Imaginile și videoclipurile rămân de interes. Studiul arată că videoclipurile au înregistrat o creștere importantă. Tot mai mulți români caută informații despre conceptul Metaverse.
60% ar fi deschiși să încerce astfel de experiențe virtuale. Datele celui mai recent studiu arată că 57% dintre ei ar fi interesați de concerte de muzică, jumătate de socializare, 43% de jocuri și 40% de experiențe educaționale. De asemenea, majoritatea participanților au afirmat că urmăresc programele TV alături de familie, considerând activitatea ca fiind una care îi ajută să se apropie de familie, dar tendința este în scădere.
Vezi și: 42.000 de clienți au fost blocați de un mare retailer de modă online. Care este, de fapt, motivul