Peste 1.600 de ore pe an, petrecute la birou. Nu e de mirare că ajungem să formăm legături foarte strânse cu colegii de muncă, astfel. Mulți oameni au, de asemenea, un „partener de serviciu”, căruia îi trimit mesaje în mod constant, cu care vorbesc despre stresul de la locul de muncă și cu care petrec timpul.
Într-un sondaj comandat de Forbes Advisor, 60% dintr-un eșantion de 2.000 de persoane au declarat că au trăit o poveste de dragoste la locul de muncă.
Datele unui sondaj eHarmony realizat pe 2.000 de persoane au arătat, de asemenea, că 71% au declarat că au vrut să flirteze cu un coleg de serviciu, iar 53% s-au întâlnit cu unul.
„Majoritatea adulților petrec minimum 1.680 de ore pe an la birou, așa că este probabil să petreci mai mult timp cu colegii tăi de muncă decât aproape oricine altcineva”, a declarat pentru Insider David Brudö, CEO și cofondator al aplicației de bunăstare mentală Remente. „Deși nu ai un cuvânt de spus în ceea ce privește cine sunt colegii tăi de muncă, există șanse să aveți interese comune”, a comtinuat el.
El a adăugat că lucrul într-un birou îți oferă posibilitatea de a cunoaște pe cineva într-un mod în care nu reușești să o faci pe aplicațiile de dating.
Această interacțiune apropiată devine tot mai frecventă pe măsură ce angajatorii încep să renunțe la politicile de lucru de la domiciliu implementate în timpul pandemiei COVID-19.
„Lucrând zilnic cu cineva, veți vedea cum răspunde la o problemă, cum acționează sub presiune și cum interacționează cu ceilalți colegi de muncă. De asemenea, este ușor să începeți să împărtășiți informații personale și să vă compătimiți cu privire la dificultățile cu care vă confruntați la birou – poate la un prânz sau la un pahar de băutură după serviciu”, a spus Brudö.
Expertul în întâlniri și relații, Gabriel Brenner, a declarat pentru Insider că a lucra pentru un obiectiv comun este, de asemenea, o experiență care poate uni oamenii, „deoarece comunicați, cooperați și împărțiți volumul de muncă”.
„Într-un sens, acest timp petrecut împreună poate funcționa ca o întâlnire informală în care oamenii își demonstrează valoarea ca potențial partener”, a spus el.
Unii oameni se feresc să se întâlnească cu un coleg, crezând că romantismul și munca pur și simplu nu ar trebui să se amestece. Acest tabu ar putea fi o parte din atracția pentru unii oameni.
„În funcție de regulile de la locul de muncă, o persoană care se simte atrasă de un coleg ar putea să se întrebe dacă este cu adevărat atrasă de acea persoană, sau e doar din cauza faptului că este interzis și aasta motivează dorința”, a declarat pentru Insider psihologul clinician Avigail Lev.
În iulie, 12% dintre americani lucrau de la distanță, iar 29% – hibrid, arată sondajul pe care cercetătorii Universității Stanford îl realizează lunar, începând de la criza COVID. Ei au descoperit că munca de la distanță este mult mai frecventă în țările anglofone și foarte redusă în Asia și Europa continentală. Ca o tendință generală, angajații își doresc un program mai flexibil decât cel pe care angajatorii îl consideră „optim”.
Noua politică a Zoom vine după ce, la un moment dat, firma anunțase că personalul său poate lucra de la distanță pe o perioadă nedeterminată. Toamna trecută, doar 1% dintre angajați aveau „prezențe regulate la birou”. La începutul anului, firma avea 8.400 de angajați, dintre care mai mult de jumătate locuiau în Statele Unite.
Schimbările vor fi operate pe parcursul a două luni. Totuși, Zoom precizează că va continua să „angajeze cele mai bune talente, indiferent de locație”.
Noua abordare a Zoom se datorează concurenței crescute de pe piața videoconferințelor, exercitată de rivali precum Microsoft. Compania consideră că aducând angajații la birou va avea „o poziție mai bună de a folosi propriile tehnologii, de a continua să inoveze și de a sprijini clienții noștri globali”.
Zoom și-a încetinit creșterea după pandemie, primele vești proaste pentru angajați venind la începutul acestui an: reducerea personalului cu 15% și reduceri semnificative de salariu, pentru directori. Amazon și Disney se numără printre marii angajatori care au redus munca de la distanță. Înainte de pandemie, în SUA, ponderea lucrului „de acasă” era de numai 5%