Asociația Berarii României a publicat un raport care arată ce se întâmplă pe piața din România. Concret, datele analizate de către instituție relatează că vânzările au scăzut cu 5%, iar domeniul HoReCa nu a reușit să recapete nivelul anterior pandemiei, așa cum confirmă zf.ro.
Berarii României arată într-un raport de analiză că vânzările de bere au scăzut cu 5% în România în 2022. Concret, tranzacțiile au ajuns la 15.8 milioane hl, iar în paralel, sectorul HoReCa a rămas sub nivelul de dinainte de pandemie. El era de aproximativ 15-20%, iar anul trecut a crescut doar cu un procent față de 2021.
Președintele asociației care a relatat datele analizei precizează că producătorii de bere se află într-o perioadă extrem de volatilă. Mai mult decât atât, anul trecut a fost unul provocator pentru industrie, având în vedere inflația record, costurile crescute pentru materiile prime și ambalaje, prețurile explozive pentru energie și combustibili și nu numai.
Citește și: Caru cu Bere înregistrează vânzări record! „Este cea mai bună cifră de afaceri de până acum”
În ciuda tuturor limitărilor, piața berii rămâne un factor important pentru economie și consumatori. Dan Robinson menționează că 2023 este important pentru sustenabilitate, luând în considerare că Sistemul Garanție – Returnare va fi lansat la finalul anului.
„Producătorii de bere traversează o perioadă extrem de volatilă. 2022 a fost un an plin de provocări venite din contextul economic dificil – cu inflaţie record, creşteri semnificative ale costurilor pentru energie şi combustibili, materii prime si ambalaje, creşterea taxelor – dar şi din consecinţele războiului din Ucraina.
În ciuda tuturor acestor limitări, sectorul berii rămâne important atât pentru economie, cât şi prin consumatori. Anul 2023 este esenţial pentru sustenabilitate, cu Sistemul Garanţie-Returnare care va fi lansat la finalul acestui an şi care creează premisele pentru o economie circulară competitivă”, spune Robinson.
Așa cum arată ultimele informații, 2022 este primul an în care vânzările de bere sunt în scădere. Concret, 90 de firme au întâmpinat această situație, pe fondul crizei economice. Berea lager a continuat să fie preferata românilor anul trecut, cu o pondere de 93.4%, iar scăderea este ușoară față de 2022. Pe de altă parte, segmentul a înregistrat o majorare în ceea ce privește consumul de bere fără alcool, cu 5%.
„Berea fără alcool răspunde nevoilor consumatorilor moderni, din ce în ce mai pretenţioşi – păstrează intacte efectul de răcorire şi aroma berii pentru cei care nu îşi doresc sau nu pot să consume alcool.
Astfel, berile fără alcool din portofoliile producătorilor susţin consumul responsabil promovat de categoria de bere”, relatează Julia Leferman, directorul general al asociației.
Chiar și în acest context, piața berii din România continuă să rămână un important contribuitor în economia românească. Industria asigură un număr de peste 61.000 de locuri de muncă și acoperă 97% din consumul intern de bere. Mai mult decât atât, 50% din ingredientele folosite în producție provin din agricultura locală.
„După patru ani în care piaţa berii a rămas stabilă, este prima dată când asistăm la o scădere a volumului anual de bere consumat în România.
La constrângerile economice deja existente, care au dus la o creştere cumulată de peste 60% a costurilor de producţie în cazul berii, s-a adăugat şi presiunea fiscală ridicată asupra producătorilor din sectorul nostru.
De aceea, Berarii României militează pentru stabilitate fiscală şi o abordare constructivă în dialogul cu autorităţile, adaptate contextului economic actual”, precizează Leferman.
Te-ar putea interesa și următorul subiect: Noi sortimente pentru înghețată în Brașov: bere, pălincă sau vin. „Mi-a spus chiar astăzi un domn că el renunță la o bere pentru înghețată”