Piața de mașini second-hand din România reprezintă una dintre cele mai puțin transparente din Europa. Astfel că, peste 59% dintre autovehicule prezintă avarii în istoric, cu o valoare medie a daunelor de 3.879 de euro, reiese dintr-un studiu de specialitate, publicat marţi.
Datele centralizate de către platforma CarVertical au indicat în „Indexul de Transparență” că țările în care există un nivel ridicat de transparență pe piața auto rulate sunt: Marea Britanie, Germania, Elveţia, Danemarca şi Franţa.
Citește mai multe despre: H&M vrea să intre pe piața second-hand! Ce fel de produse vor putea fi găsite în celebrele magazine
România ocupă locul 21 din cele 25 de țări incluse în acest studiu, aceasta regăsindu-se pe lista celor mai puțin transparente piețe de mașini second-hand din Europa. De altfel, un procent de aproape 66% dintre mașinile analizate sunt importate din alte țări, în timp ce un procent de 59% dintre mașini sunt avariate, cu o valoare medie a daunelor de 3.879 euro.
Majoritatea țărilor care oferă mai puțină transparență în piața auto au o medie scăzută a valorii daunelor. România ocupă locul 6 în clasament, ceea ce înseamnă că nu face excepție, pe poziția următoare aflându-se Polonia, cu un procent de 65,79%.
Conform datelor furnizate, România se prezintă mai bine la vârsta mașinilor second-hand, care au o vechime mai mare de nouă ani, iar această situație ne plasează pe locul 12 din 25 în clasamentul piețelor auto analizate. Datele CarVertical în România arată că 7,8% au avut kilometrajul dat înapoi, iar valoarea medie ștearsă de pe odometru a crescut față de anul trecut, de la 48.000 km la 85.186 km.
„Cele mai recente cercetări efectuate de carVertical au arătat că o maşină cu kilometrajul dat înapoi poate fi vândută cu un preţ cu 20% mai ridicat decât valoarea sa reală. Aşadar, mulţi români pot plăti o sumă mai ridicată pentru un vehicul fără să fie conştienţi că a existat o fraudă la mijloc. Totuşi, comparativ cu alte ţări din Europa, dacă analizăm valoarea medie a daunelor, România se află sub nivelul standard al pagubelor financiare.
De asemenea, vechimea maşinilor cu kilometrajul dat înapoi este strâns legată de impactul financiar potenţial asupra unui cumpărător. Spre exemplu, vânzarea unei maşini cu o vechime de 15 ani, care are kilometrajul manipulat, poate creşte artificial valoarea vehiculului cu o medie de 27%. Pentru fiecare 100.000 de kilometri daţi înapoi, cumpărătorul ar putea cheltui pe maşină, fără să ştie detaliile reale, cu aproximativ 2.000 de euro în plus.”, au declarat specialiștii, potrivit Digi24.
CarVertical este o platformă care oferă rapoarte complete care au în vedere istoricul autovehiculelor rulate, pe baza a peste 900 de baze de date globale. Aceeasta operează în 28 de țări, iar serviciile carVertical acoperă cea mai mare parte a Europei, SUA, Mexic şi Australia.
Citește mai multe despre: Generația Z preferă să cumpere îmbrăcăminte second-hand. Piața Globală a hainelor se va dubla până în 2027