Angajatorii au publicat în prima parte a anului peste 160.000 de oferte noi de joburi, nivel similar cu aceaşi perioadă din 2022. Cele mai multe sunt din zona de retail şi servicii, chiar dacă, odată cu apropierea verii, operatorii din turism câştigă vizibil mai mult teren la acest capitol, arată o analiză eJobs.
Fiind împărţite pe domenii de activitate, de la începutul anului şi până acum, au fost postate 40.000 de joburi pentru retail, 26.000 pentru servicii, 21.000 pentru industria alimentară şi 20.000 pentru turism.
„Comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, vedem o creştere a numărului de joburi din turism, dar şi o uşoară scădere a ofertelor venite din zona de call center / BPO şi IT / telecom”, spune Bogdan Badea, CEO eJobs România.
Diferit față de anul anterior se observă o tendinţă descrescătoare a intenţiei angajatorilor de a recruta pentru poziţii remote. În acest sens, de la începutul anului au fost postate aproape 10.000 de joburi remote (dintr-un total de peste 160.000 de joburi), în timp ce anul trecut numărul acestora era de aproximativ 17.000.
Tot în scădere sunt şi joburile din străinătate: din ianuarie şi până acum, au cumulat 6,7% din numărul total de locuri de muncă postate versus 8,7% în 2022.
„Joburile scoase anul acesta în piaţă de angajatori au fost în proporţie de 87,4% pentru România şi au reprezentat joburi pentru care este necesară prezenţa la birou. Dacă nu zilnic, măcar 2-4 zile pe săptămână. Această schimbare de poziţionare a angajatorilor faţă de munca remote a fost una dintre tendinţele importante ale acestui an pe piaţa muncii. S-a lovit, însă, de o dorinţă în creştere a candidaţilor pentru a aplica la joburile care le permit să decidă singuri de unde vor să lucreze”, explică Bogdan Badea.
Mai mult, din cele 4,4 milioane de aplicări înregistrate în perioada 1 ianuarie – 30 primele cinci luni, 84% au fost pentru joburile din România, non – remote, 15% pentru cele remote şi 1,7% pentru străinătate.
Comparativ cu anul trecut, este la fel procentul aferent aplicărilor pentru oportunităţile din afara ţării, însă creşte cel pentru remote şi scade cel pentru joburile care necesită prezenţa permanentă la birou.
„În plus, vedem ceva mai multă efervescenţă la nivel general în ceea ce priveşte aplicările. Avem aproximativ 900.000 de aplicări în fiecare lună, în creştere cu aproape 10% faţă de anul trecut. Şi numărul de candidaţi noi din platformă a avut o evoluţie de 17% în această perioadă comparativ cu prima jumătate de an din 2022”, mai spune Bogdan Badea.
Conform sursei citate, cele mai multe aplicări au fost direcţionate către anunţurile angajatorilor din retail. Urmează serviciile, sectorul de call center / BPO, IT / telecom, financiar bancar, turism şi industria alimentară.
„O altă tendinţă importantă pentru această primă jumătate de an este legată de creşterea numărului de joburi care au salariul afişat în anunţul de angajare. Dacă în primul semestru al anului trecut sub 30% din joburile postate aveau salariul publicat în anunţul de angajare, anul acesta, procentul a urcat la aproape 40%. Concret, 53.000 de locuri de muncă aveau salariul menţionat şi vizibil pentru toţi candidaţii„, mai anunță Zf.
În acest moment, 32.000 de joburi sunt disponibile pe eJobs.ro.
Citește și: Ședință de urgență la Guvern. După ce sindicaliștii au respins oferta, Ciucă forțează adaptarea OUG