- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Știri interne

Pierderi de 2,5 milioane de euro pentru Tarom într-o singură zi din cauza protestului piloților. Mesajul sindicatului pentru conducerea companiei

08 Jul, 21:15 • Adrian Popovici
Protestul piloților a dus la pierderi de 2,5 milioane de euro pentru TAROM. Piloții cer condiții mai bune de lucru.
Pierderi de 2,5 milioane de euro pentru Tarom într-o singură zi din cauza protestului  piloților. Mesajul sindicatului pentru conducerea companiei

Pe lângă nemulțumirea românilor blocați pe aeroportul Otopeni după ce mai mult de 30 de curse ale TAROM au fost anulate, protestul piloților vine și cu o „notă de plată”. Mai exact, după cum notează Agerpres, acțiunea sindicaliștilor a dus la pierderi de 2,5 milioane de euro într-o singură zi.

TAROM a înregistrat pierderi de aproximativ 2,5 milioane de euro în urma protestului declanșat de piloții companiei, nemulțumiți de condiţiile actuale de muncă şi managementul deficitar din companie, conform unui comunicat al Sindicatului Piloţilor de Linie din România (SPLR). Piloţii au subliniat că numeroase aspecte critice, inclusiv cele legate de siguranţa pasagerilor, au fost ignorate prea mult timp conducere.

Sindicatul atrage atenția că, în ciuda unei legislaţii clare, TAROM pune în pericol atât sănătatea piloţilor, cât şi siguranţa operaţiunilor de zbor. Uniformele personalului navigant sunt vechi şi incomplete, nesatisfăcând standardele de protecţie a muncii, conform Legii 319/2006 şi HG 355/2007, afectând astfel siguranţa personalului şi imaginea profesională a companiei. De asemenea, sindicaliștii se plâng și de salariile pe care le primesc, subliniind că acestea sunt cu mult sub media industriei, salariile nefiind indexate din 2008, ceea ce a făcut ca mulți angajați să accepte oferte de la concurență.

TAROM
TAROM

Cu ce alte probleme se confuntă piloții TAROM?

Pregătirea costisitoare a personalului TAROM, de care concurenţa beneficiază gratis, afectează capacitatea TAROM de a asigura zboruri eficiente şi bugetul companiei. Condiţiile precare de muncă şi gestionarea ineficientă a serviciilor de sol şi de mentenanţă au deteriorat calitatea experienţei de călătorie pentru pasageri, afectând punctualitatea, confortul şi predictibilitatea programului de zbor.

În ultimele opt luni, piloţii au semnalat diverse probleme conducerii TAROM, însă au fost ignoraţi. În plus,  negocierile cu Ministerul Transporturilor nu s-a ajuns la un punct comun.

După cum arată sindicaliștii, protestul lor a dus la pierderi importante pentru TAROM. În câteva ore de protest, compania a înregistrat pierderi de aproximativ 2,5 milioane de euro, sumă suficientă pentru a acoperi majorările salariale pe un an întreg.

Sindicatul piloţilor face un apel urgent către conducerea TAROM şi autorităţile competente să ia măsuri imediate şi concrete pentru remedierea problemelor semnalate, subliniind necesitatea asigurării unor condiţii de muncă corespunzătoare, respectării legislaţiei privind siguranţa şi oferirii de beneficii conforme cu standardele industriei, pentru a menţine siguranţa zborurilor.

Citește și: Scandal şi haos pe aeroportul Otopeni, după ce Tarom a anulat peste 30 de zboruri: „Se joacă pe banii noștri”