Pineapple Square se aseamănă întrucâtva cu un Uber pentru locuri de muncă din domeniul ospitalității. Concret, start-up-ul colaborează direct cu patronii, le furnizează acestora candidați pentru joburile disponibile, candidații se înscriu și, dacă sunt aleși, lucrează o zi, două sau pe termen lung, în funcție de compatibilitate. De plata taxelor și a impozitelor se ocupă Pineapple Square.
În prezent, Pineapple Square are peste 510 conturi de workers/profesioniști și peste 60 de locații.
Start-up-ul a fost pus pe picioare de Nichita Herput (CEO), Octavian Ghindea (CTO) și Răzvan Radu (CDO).
„La 14 ani, am avut primul job ca și picollo, apoi ospătar. M-am îndrăgostit de ospitalitate în secunda aia. Am fost student la Hotelschool The Hague – top 5 la nivel global în Hospitality Management – acceptat oficial la 16 ani, dar lipsea bac-ul să pot intra. După facultatea de 5 ani am fost agent de vânzări și designer de bucătării și baruri profesionale 3D – În compania tatălui meu care activează din 2007 în acest domeniu. Apoi, m-am mutat ca și business development extern timp de 2 ani
Din acea companie a ieșit primul start-up care se numea OptiOffer – o soluție de creare de oferte și configurare de produse pentru echipamente profesionale Horeca. Încă funcționează pentru câteva companii dar, per ansamblu, nu a fost un succes. Imediat după ce am dat eșuat cu primul concept, am mers înapoi la caietul cu schițe și după 2 luni am ieșit cu Pineapple Square – Fructul ospitalității + agora (piațeta centrală unde se adună profesioniștii dintr-un oraș să discute și să facă business/negoț). Cu Tavi, mai merg la evenimente din când în când ca și barmani pentru sufletul nostru„, povestește Nichita Herput pentru Playtech
Octavian Ghindea a lucrat ca bucătar 2 ani și barman 2 ani, iar tatăl lui a fost bucătar șef toată viață.
Răzvan Radu nu are experiență directă în ospitalitate, dar este designer de 20 de ani și a lucrat 10 ani în industria filmului.
Ideea le-a venit celor trei în momentul în care și-au dat seama că industria ospitalității se confruntă cu o lipsă de personal majoră.
„Am observat că aproape TOȚI din categoria de locații și muncitori se plâng de lipsa de personal. Ori că nu găsesc destule sau personale potrivite, ori că sunt suprasolicitați, că nu sunt destui în echipă => nu pot oferi o experiență completă sau bună clienților sau chiar închid parte din locație că să facă față => încasează mai puțin bani => cumpără mai puțin de la furnizori și după cum trece timpul, le este tot mai greu să plătească mai multe salarii pentru că la final clienții nu sunt mulțumiți și nu mai vin înapoi.
Citeste si Taxa pe paragină în 2024. Proprietarii clădirilor vechi vor avea de achitat impozite uriașe
Inițial, am zis că dacă îi găsim pe toți care mai activează în domeniu rezolvăm problema. Dar această varianta nu satisface LIPSA oamenilor. Așa că am zis că pe lângă cei din domeniu trebuie să ajutăm ca persoane care nu au mai experimentat Horeca să încerce cumva să lucreze, să vadă dacă le place, simplu și fără atașamente pe termen lung.
Faci cerere și scrii ce vrei, oamenii aplică, te uiți la profilul lor, care include:
Noi ne asigurăm că oamenii care lucrează vor primii banii și locațiile își rezolva problema rapid și simplu. Oferim un mediu în care creăm o transparență legată de profesionalismul oamenilor și al locațiilor. Plătești o factură și gata, nu bani la negru + nu faci Revisal… că ne ocupăm noi de tot
„, explică Herput.
Tinerii au aplicat la multe programe de accelerare din Silicon Valley, iar unul dintre ele a fost cu noroc. Nu aveau, însă, nici bani de bilete de avion, așa că au apelat la donații.
„Am aplicat la multe programe de accelerare din Silicon Valley și efectiv am mers cu ideea noastră și, din fericire, am intrat. Nici măcar nu aveam bani de bilete de avion, dar să stăm 1 luna acolo? Nici o șansă. Așa că am făcut o pagină de Crowdfunding și am strâns o parte din bani (bilet de avion + 1-2 săptămâni de mâncare) și cu atâta am mers acolo. Între timp, un prieten din Danemarca a văzut ce facem și a zis că ar fi interesat să investească 5k de euro în noi.
În SUA, am văzut că industria lor Horeca nu se află într-o poziție mai bună. Culmea, aș putea spune că e mai rău, foarte multe locații merg la jumătate de capacitate și serviciile sunt discutabile. Acolo, am primit același tip de feedback – cineva trebuie să rezolve problema asta odată pentru totdeauna. Suntem fezabili pe termen lung, nu există dubii. Este întrebarea dacă noi vom reușii să executăm și să ducem această idee la maturitatea la care are nevoie să fie un succes, să mai punem odată România pe harta ca și UiPath. Mai mult, suntem în discuții cu 3 fonduri de investiții din Silicon Valley pentru investiții – avem jaloane de atins pentru a se materializa, dar discuțiile sunt foarte serioase pe această temă. Să nu uităm că încrederea trebuie clădită și câștigată, nu cerută„, a explicat Nichita Herput pentru sursa menționată anterior.