Viceprimarul Capitalei, Stelian Bujduveanu, a promis că Bucureștiul va avea până la finalul anului până la 50 de kilometri de bandă unică dedicată autobuzelor STB, dublu față de cei 22 de kilometri care sunt amenajați în prezent, potrivit Economedia.
La sfârșitul anului trecut, PMB a inaugurat banda specială pentru autobuze pe bulevardul Regele Mihai I (Kiseleff) care a redus cu aprox. 20 minute durata deplasării între Piața Presei Libere și Arcul de Triumf. În 2024 va fi amenajată banda specială și pe Splaiul Independenței, o arteră cu o lungime mare din București, conform anunțului făcut miercuri, 24 ianuarie, de viceprimarul Bujduveanu.
Delimitarea liniilor de tramvai cu garduri metalice de traficul rutier, proiect început în mandatul Gabrielei Firea și amenajarea culoarelor dedicate autobuzelor STB sunt măsuri simple de pus în practică și foarte eficiente ca rezultate.
„Cetățenii au ales să folosească transportul în comun pentru că este accesibil, mult mai rapid decât era în trecut și este modern în primul rând. Creșterea (n.r numărului de călători) o vom vedea la sfârșitul anului, îmi doresc să fie cât mai mulți.
Sperăm într-o manieră optimistă, luând în considerare și Splaiul Independenței care este o arteră destul de lungă să ajungem la cei 50 de kilometri pe care ni i-am propus la începutul mandatului” a transmis oficialul PMB, miercuri cu ocazia „Zilei Porților deschise la STB”.
Te-ar putea interesa și: Un german, revoltat de prețurile din România în 2024. „Inuman! Din ce bani își face cumpărăturile românul plătit cu salariul minim?”
Splaiul Independenței este o arteră principală din București care asigură legătura între Piața Unirii și zona din nord-vestul Capitalei (Grozăvești, Crângași, Militari), iar pe anumite tronsoane sunt trasate marcaje „BUS” sau sunt montați stâlpișori din plastic, dar fără a avea o continuitate a traseului între intersecții.
De asemenea, spre deosebire de linia de tramvai delimitată cu garduri pe care circulă autobuzele STB, autospecialele MAI, pompieri/ambulanțe, pe banda pentru autobuze este la bordură, ca primă bandă de circulație și folosită de șoferi pentru a nu sta în coloană (ex. bulev. Iuliu Maniu), deși Codul Rutier interzice folosirea acesteia.
Anul trecut, Primăria Municipiului București a amenajat aproape 7 kilometri de bandă unică/dedicată STB, potrivit unui răspuns oficial al Primăriei pentru Hotnews.