Bulgaria și România au convenit asupra construirii unui al treilea pod peste Dunăre, transmite publicația bulgară 24 Chasa, preluată de Rador.
Noua construcție a fost convenită de viceprim-miniștrii celor două state, Hristo Alexiev și Sorin Grindeanu, la o întâlnire ce a avut loc la București, potrivit publicației bulgare.
Hristo Alexiev și Sorin Grindeanu au declarat că realizarea de alte legături de transport, adâncirea Dunării, legăturile de feribot și trecerea mai ușoară prin punctele de frontieră ar trebui să fie considerate o prioritate strategică comună care să includă mai multe proiecte.
Te poate interesa și: Sorin Grindeanu se gândește să fie din nou premier. „Orice om politic are un anumit proiect”
Viceprim-ministrul Alexiev se află în capitala României în calitate de șef al delegației bulgare la Conferința Plenipotențialilor Uniunii Internaționale a Telecomunicațiilor la Națiunile Unite. Cele două acorduri cu sarcini clare și termene concrete de implementare la diferite etape vor fi semnate cât mai curând posibil.
Oficialul bulgar a mai pus împreună cu omologul său problema modernizării tronsonului de cale ferată Craiova – Calafat, care este o continuare a liniei de cale ferată de la cel de-al doilea pod peste Dunăre pe teritoriul României.
La mijlocul lunii octombrie, cei doi vicepremieri vor avea o întâlnire comună la Bruxelles, unde vor prezenta împreună un proiect de finanțare a următoarei etape a Fast Danube.
Hristo Alexiev și Sorin Grindeanu și-au confirmat intenția ca, în paralel cu acordul la care s-a ajuns privind cel de-al treilea pod peste Dunăre, să lucreze și la proiectele rămase pentru construirea de poduri între cele două țări, conform acordului semnat în 2019.
Politicienii şi experţii sunt de acord că construirea de noi pasaje care să lege Bulgaria şi România, pe lângă cele două existente, va spori conectivitatea Europei.
În cadrul unei conferințe dedicate transportului a Iniţiativei celor Trei Mări, la Sofia, pe 8 iunie 2021, vorbitorii au cazut de acord asupra faptului că noile poduri peste Dunăre şi alte lucrări de
infrastructură de-a lungul axei nord-sud sunt esenţiale pentru conectivitatea transporturilor şi dezvoltarea afacerilor în Europa Centrală şi de Est.