Va fi deschisă circulația și pe timpul nopții pe Podul suspendat peste Dunăre începând cu data de 30 noiembrie, când expiră perioada în care constructorul italian WeBuild a avut termen demontarea macaralelor aflate pe pod, chiar dacă această operațiune nu a fost finalizată.
„Până pe 30 noiembrie aveau acceptul să ţină podul închis pe timp de noapte, pentru a demonta macaralele. În mod normal, ar fi trebuit să le demonteze pe perioada nopţii, ceea ce nu s-a întâmplat. Până la această dată, au demontat aproape o macara din cele patru. Este greu de crezut că în perioada aceasta, cu vânt şi cu iarnă, vor putea să le desfacă. Li s-a dat o perioadă în care au promis că le demontează. Au promis că le vor demonta mai devreme.
Nu s-au înscris în acest termen, nu are rost să mai ţinem închis podul peste noapte, din moment ce este evident că ei nu se vor apuca până la primăvară, cel puţin, de demontat macarale. Nu au nicio vină şoferii să stea să aştepte să se întâmple ceva care nu se va întâmpla deocamdată.
Ei vor trebui să asigure macaralele acelea, să nu se întâmple ceva cu ele. Dacă tot nu le-au demontat, îi vom pune să ia toate măsurile de siguranţă pentru şoferi. Practic, nu ar mai trebui ca braţul să fie perpendicular pe pod, ci să fie paralel cu podul.”, a declarat purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Şerbănescu pentru Agerpres, potrivit celor furnizate de Digi24.
Ai putea fi interesat și de: Un nou sprijin pentru gospodăriile care nu beneficiază de surse financiare! Ministrul Energiei și Asociația Energia Inteligentă anunță lansarea a două programe care vin în ajutorul acestora!
A fost efectuată o sesizare în cursul zilei de duminică în mediul online de către un șofer. Acesta a reclamat că în timp ce mergea pe Podul peste Dunăre, o bucată de gheaţă s-ar fi desprins şi i-ar fi spart parbrizul.
„Nu ştim dacă a fost sau nu adevărat cazul semnalat, se cercetează nu de către noi, de către alţii”, a comunicat Alin Șerbănescu, conform sursei citate.
Există anumite informații care spun că Podul peste Dunăre poate fi închis dacă vor fi condiții meteorologice nefavorabile, iar purtătorul de cuvânt al CNAIR a spus că acest lucru s-ar impune doar în caz de vânt foarte puternic, atunci când senzorii podului ar indica acest lucru, sau în condiții de viscol, când nu ar exista vizibilitate.
„Podul se închide doar dacă senzorii montaţi pe pod spun că trebuie închis. Senzorii reacţionează doar la vânt foarte puternic. Mai putem să îl închidem şi noi dacă este viscol, pentru că nu mai există vizibilitate, asta ţine de noi. Oricum, oriunde apare viscol şi scade vizibilitatea sub câţiva metri, închidem circulaţia. În rest, nu avem alte restricţii. Vă pot spune că, în timpul codurilor de vânt puternic de duminică, Podul de la Brăila s-a comportat foarte bine, senzorii nu au dat alarmă de închidere. Deci podul s-a comportat bine la vânt. Pentru a fi închis, chiar ar trebui să fie ceva care să pună în pericol podul şi viaţa oamenilor.”, a completat Alin Șerbănescu, potrivit sursei citate.
Ai putea fi interesat și de: Facturile la energie, o problemă! Mai mult de 20% din gospodăriile din România sunt sub pragul sărăciei după achitarea acestora!