Ionel Irinel Scrioșteanu, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, a anunțat astăzi, 16 iunie, că podul de la Brăila a trecut de testele de rezistență, informează ziare.com. Poate avea loc marea inaugurare.
Podul de la Brăila a trecut de testele de încercare a suprastructurii. Ultimul test care a avut loc, conform informațiilor furnizate de Ionel Irinel Scrioșteanu, a fost cel de încercare dinamică.
El s-a realizat prin intermediul deplasării unor camioane încărcate pe pod, cu o viteză constantă de aproape 80km/h, trecând peste obstacolele preamplasate. Testele statice au fost și ele efectuate, fiind necesare pentru a verifica eficiența statică pentru forța tăietoare și forța de tensiune dintre tiranți.
Secretarul de stat al Ministerul Transporturilor precizează că podul de la Brăila a fost supus celui mai complex și avansat proiect de testare. Au fost folosite 2 sisteme de măsurare și de observare a evoluției podului în faza de încărcare. Concret, s-a utilizat atât un sistem topografic de înaltă precizie, cât și un sistem format din 50 de senzori montați permanent pe pod, în punctele sensibile.
„La Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila/Galați – Tulcea, s-au finalizat testele de încercare a suprastructurii, ultimul fiind testul de încercare dinamică, care s-a realizat prin intermediul deplasării unor camioane încărcate pe pod, ce au rulat cu o viteză constantă de aproximativ 80 km/h, trecând peste obstacole preamplasate.
În ultimele zile, a continuat efectuarea teste statice, necesare pentru verificarea eficienției statice pentru forța tăietoare, momentul încovoietor pentru tablierul metalic și forța de tensiune din tiranți. Aceste teste statice s-au realizat pe blocurile de ancoraj și turnuri, prin poziționarea a câte 18-19 camioane încărcate cu 40 tone fiecare.
Cum spuneam, acesta este cel mai complex și avansat proiect de testare a unui pod, având în vedere că se folosesc și 2 sisteme de măsurare și observare a evoluției podului în faza de încărcare: un sistem topografic de înaltă precizie și sistemul format din cei 50 senzori montați permanent pe pod, în puncte sensibile”, scrie Ionel Irinel Scrioșteanu pe pagina de Facebook.
Lucrările de la podul de la Brăila au început în primăvara anului 2019. Investițiile se ridică la suma uriașă de 500 de milioane de euro. Deschiderea circulației este programată pentru data de 27 iunie. Ultimele informații arată că șoferii nu trebuie să plătească taxa de trecere în primii 5 ani de la inaugurare.
Te-ar putea interesa și următorul subiect: Cele mai bune variante pentru alimentare în drumul cu maşina spre Grecia. Cât vor plăti turiştii români pe un plin