Podul de la Brăila mai are un pas important și este gata de inaugurare. Românii vor putea începe să circule pe pod de la finalul lunii în curs, a informat Agerpres. Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a anunțat că acesta testările de rezistență reprezintă un pas important pentru procedurile necesare recepției și deschiderii circulației pe pod.
„Au început testele de rezistenţă la Podul Suspendat de la Brăila! Aceste teste statice şi dinamice reprezintă un pas important pentru procedurile necesare recepţiei şi deschiderii circulaţiei pe pod. După ce va fi dat în folosinţă, Podul va asigura prima legătură rutieră între Brăila şi Tulcea şi va creşte atât potenţialul economic în zona Dobrogea cât şi în Zona Liberă Brăila”, a scris ministrul pe pagina sa de Facebook.
Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a infrastructurii Rutiere, a amintit că pentru podul suspendat de la Brăila, al treilea de acest fel ca dimensiune din Europa, s-au folosit aproximativ 81.000 de kilometri de fir de oțel, iar fiecare cablu are 60 de centimetri în diametru și susține tablierul metalic cu ajutorul tiranților.
„Greutatea totală a celor două cabluri principale are 6.700 tone. Tablierul metalic este format din 86 de segmente cu o greutate totală de 20.800 de tone, iar fiecare are o greutate medie de 250 de tone”, a precizat Pistol.
Podul este cel mai mare pod suspendat din România, iar inaugurarea este programată pe 27 iunie pe varianta Măcin, după ce s-a întârziat un an și jumătate.
Inițial, podul trebuia finalizat în decembrie 2021, care a fost amânată pentru decembrie 2022, iar acum, o nouă amânare a fost pentru vara asta, ruta scurtă, Măcin.
Lungimea podului suspendat este de 1.974 metri, iar lungimea drumului principal Brăila-Jijila este de 19 kilometri. Lungimea drumului de legătură cu DN 22 Smârdan-Măcin este 4,328 kilometri. Costul proiectului se ridică la 500 de milioane de euro.