Lucrările la calea ferată București – Giurgiu ar putea fi gata în luna mai a acestui an și asta deoarece reconstruirea podului de la Grădiștea au ajuns deja la faza de montare a tablierului central, după 19 ani de la momentul în care acesta a fost distrus de ape, după cum transmite Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, conform Economica.
Într-o transmisie live pe pagina sa de Facebook, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Irinel Ionel Scrioșteanu a prezentat modul în care începe montarea tablierului central la Podul Grădiștea de pe calea ferată București – Giurgiu.
După cum a explicat secretarul de stat, acest pod peste Argeș de pe calea ferată București – Giurgiu face parte din prima cale ferată deschisă publicului, mai exact în anul 1869. Tot el a mai subliniat și faptul că structura acestuia fost distrusă de inundațiile are au afectat zona în 2005.
„Pe șantierul podului de cale ferată peste Argeș de la Grădiștea, parte din prima cale ferată a României (dată în circulație în 1869) București – Giurgiu, lucrările se află în faza finală: astăzi a început montarea tablierului central al acestui nou pod, care îl înlocuiește pe cel vechi, prăbușit în urma inundațiilor în 2005”, a scris secretarul de stat.
Citește și: CFR face anunțul de după 20 de ani! Trenurile revin în circulație pentru Gradiștea!
După cum a mai scris acesta, pentru acest pod de pe calea ferată București – Giurgiu urmează să fie montate 5 elemente ale tablierului metalic, acestea cântărind în jur de 280 de tone.
„La construcția căii ferate de pe pod și viaduct s-a folosit „slab track” – o soluție care simplifică execuția suprastructurii căii ferate, folosită pentru prima dată în România. Lungimea totală a podului și viaductului peste Argeș este de 1384 metri, dintre care podul are 136 metri”, a mai scris oficialul despre evoluția lucrărilor de pe calea ferată București – Giurgiu.
Oficialul a dat asigurări că zonele de pe calea ferată București – Giurgiu pe care se lucrează acum vor fi redate traficului în prima parte a acestui an. De asemenea, el a subliniat că odată cu acest proiect de infrastructură, Capitala și localitățile din Ilfov și Giurgiu.
„Acest proiect este încă un exemplu de „ASA NU” în primii 15 ani de la prăbușire, iar acest proiect de reabilitare și reconstruire a podului peste Argeș (n.r. de la calea ferată București – Giurgiu) a constituit una dintre prioritățile noastre, încă din 2020 de când am deblocat acest proiect, iar apoi, în luna decembrie a aceluiași an, am semnat contractul de proiectare și execuție. Îi mulțumesc colegului meu secretar de stat, Ionuț Savoiu, pentru buna coordonare, dar și autorităților locale din Ilfov și Giurgiu pentru susținere!”, a mai adăugat Irinel Ionel Scrioșteanu.
Te-ar putea interesa și: Guvernul a aprobat o investiție de aproape 3 miliarde lei pentru modernizarea și electrificarea liniei de tren București – Giurgiu. Finanțare de 500 de milioane de euro, prin CEF