a transmis că lucrările de reparații la „Podul Prieteniei”, care leagă România de Bulgaria, vor începe în a doua jumătate a lunii iulie, asta după ce și în iunie au avut loc lucrări de reparații. Autoritățile anunță ce trebuie să facă românii care merg în Bulgaria în concediu.
Oficialităţile din Giurgiu şi Ruse s-au reunit, vineri, în cadrul unei întâlniri de lucru care s-a desfăşurat la sediul Prefecturii Giurgiu. Conform informațiilor din intermediul unui comunicat al instituției, întâlnirea a avut loc la solicitarea părţii bulgare, în contextul demarării, în perioada următoare, a lucrărilor de reparații pe Podul Prieteniei dintre Ruse și Giurgiu.
„Guvernatorul districtului Ruse a precizat că lucrările de reparații la Podul Prieteniei vor începe în a a doua jumătate a lunii iulie și vor dura 730 de zile.
În acest sens, autoritățile bulgare și cele române colaborează permanent, în vederea implementării măsurilor necesare pentru a sprijini cetățenii care tranzitează Podul Prieteniei, astfel încât efectele lucrărilor de reparații să fie cât mai mici, mai ales că acestea se vor desfășura în perioada vacanțelor de vară”, a transmis Prefectura Giurgiu.
Printre măsurile luate se amintesc semaforizarea dirijată și dirijarea traficului de către polițiștii de frontieră în zonele afectate de lucrările de reparații.
În acest context, autoritățile române recomandă cetățenilor să utilizeze și celelalte puncte de trecere a frontierei, potrivit Mediafax.
Citește și: Noul drum Expres București-Giurgiu prinde contur! CNIR lansează licitația chiar azi, 22 aprilie
Podul Prieteniei, un important element de infrastructură pentru turismul din România
Podul Giurgiu-Ruse, cunoscut și sub numele de Podul Prieteniei, este o importantă structură de infrastructură care leagă orașul Giurgiu din România de Ruse în Bulgaria, traversând fluviul Dunărea. Inaugurat în 1954, acest pod a fost primul și, pentru mult timp, singurul punct de trecere rutieră și feroviară între cele două țări, facilitând transportul și comerțul regional. Proiectul a fost realizat cu sprijinul Uniunii Sovietice și a avut un impact semnificativ asupra relațiilor economice și culturale dintre România și Bulgaria, contribuind la dezvoltarea ambelor regiuni riverane Dunării.
Structura podului se distinge prin arhitectura sa robustă și designul său funcțional, fiind construit din oțel și beton pentru a rezista traficului intens și condițiilor meteorologice variate. Cu o lungime totală de 2,223 metri, podul dispune de o cale ferată dublă și de o șosea cu două benzi, permițând circulația simultană a trenurilor și vehiculelor rutiere. În plus, podul Giurgiu-Ruse este un simbol al cooperării internaționale și al prieteniei dintre România și Bulgaria, reflectând dorința comună de conectivitate și progres. De-a lungul anilor, acesta a trecut prin diverse lucrări de întreținere și modernizare pentru a răspunde cerințelor crescânde de trafic și siguranță, rămânând un element vital al infrastructurii regionale.
Citește azi și: Anunț de la Digi pentru milioane de români. Iepurașul vine cu ofertele anului 2024