Traficul rutier pe podul Grant a fost redeschis, duminică dimineață, pe sensul Crângași-Turda, după o lungă perioadă de timp în care podul a fost complet închis pentru lucrări de modernizare. Primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, a anunțat că firma privată care a câștigat contractul mai are de executat lucrări la structura de rezistență a podului, însă acestea nu impun restricții de trafic, conform News.ro.
Edilul mai anunță că, cel mai probabil, anul acesta vor începe lucrări de reabilitare la pasajele Lujerului, Obor și la podul de la ieșirea spre Ploiești.
„Am promis că pe 31 martie dăm drumul la circulația pe acest sens, ne-am ținut de cuvânt. Mulțumesc Administrației Străzilor și constructorului! În plus, dăm drumul și pe bretelele de acces și am dat drumul deja pe cele două linii de tramvai, deci, din punctul de vedere al traficului nu mai există restricții”, a afirmat primarul general, potrivit sursei.
Investiția în podul Grant a costat, în total, suma uriașă de 54 de milioane de lei, din care au fost facturate lucrări în valoare de aproape 27 de milioane de lei și au fost achitați 13 milioane de lei, pentru restul de plată sumele sunt prinse în buget, după cum a declarat Nicușor Dan.
Citește și: Lucrările la Podul Grant umflă preţurile la Bolt, Uber şi taxiuri: 80 de lei pentru câţiva kilometri!
Primarul a menționat că firma care realizează modernizarea podului mai are de făcut unele lucrări la structura de rezistență a podului care nu vor afecta buna desfășurare a circulației rutiere. Acestea se vor încheia în august 2024, cu un an mai devreme decât termenul prevăzut în contract.
Reprezentantul constructorului, prezent duminică alături de Nicușor Dan la deschiderea podului Grant, a explicat că lucrările la structura de rezistență se vot desfășura în intervalul orar 10:00-15:00. Acestea includ montarea unui parapet și a unor materiale de protecție anticorozivă. Acesta a precizat că nu se pun probleme cu privire la siguranța traficului, chiar dacă mai sunt de executat lucrări la structura de rezistență a podului.
„Ăsta este avantajul de a lucra cu firme private în loc de companii municipale care chiar dacă vor, nu au expertiza de a face tipul ăsta de lucrări”, a adăugat primarul.
Acesta a anunțat că, în urma constatării mai multor probleme la pasajele de la Lujerului, Obor și la podul de pe drumul spre Ploiești, Administrația Străzilor a întocmit documentații de intervenție iar cel mai probabil se vor supune votului Consiliului General indicatorii tehnico-economici pentru lucrări.
Edilul spune că pentru fiecare intervenție indicatorii „sunt de ordinul 200 de milioane” pentru pasaje și de 50 de milioane de lei pentru pod.
„Suntem gata să începem în cursul acestui an lucrările, probabil la toate aceste obiective”, a mai spus Nicușor Dan.
Vezi și: Descoperiri uluitoare pe Autostrada Bucureștiului! Obiectele datează de acum 7000 de ani