Ultimele 38 de autospeciale 4×4 pentru teren dificil achiziționate cu ajutorul fondurilor europene de către Poliţia de Frontieră Română au fost recepţionate.
„Ultimul lot de 38 de mijloace de mobilitate terestră 4×4 pentru teren dificil a intrat în dotarea Poliţiei de Frontieră Române. Acestea întregesc completul de 50 de autovehicule achiziţionate din fonduri europene nerambursabile, în cadrul Proiectului Fondul de Securitate Internă”, informează un comunicat al Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră (IGPF) transmis, vineri, AGERPRES.
Alte articole:Economia Germaniei este la pământ. Nemții se confruntă cu cea mai mare scădere a nivelului de trai din istorie
În luna august a acestui an au fost livrate primele 12 autospeciale din primul lot pentru dotarea Poliţiei de Frontieră.
Întregul lot de mijloace de mobilitate terestră destinate supravegherii zonelor de frontieră greu accesibile face parte din contractul în valoare de aproximativ 16 milioane lei finanţat din fonduri externe nerambursabile, prin Fondul de Securitate Internă.
Autospecialele pentru teren dificil au fost distribuite structurilor teritoriale ale Poliţiei, preponderent de la graniţa din nordul şi sud-vestul ţării.
„Acestea sunt destinate spre a fi folosite de către structurile operative în zone cu teren neamenajat, greu accesibil sau chiar zone inundate, având o multitudine de caracteristici tehnice de înaltă performanţă. Printre acestea este admisia de aer a motorului supraînălţată (de tip ‘snorkel’) care îi oferă capacitatea de a traversa zone inundate cu o adâncime de 80 cm”, precizează IGPF.
Modelul Ford Ranger Double Cab Raptor este dotat cu un sistem de transmisie 4×4 pentru condiţii off-road, suspensie reproiectată, troliu montat în partea frontală acţionat electric şi proiectoare led cu intensitate de 5.000 lumeni pentru supravegherea zonelor de frontieră. Ele au motor turbo-diesel, cilindree de 1.996 cmc, 156 KW (209 cai-putere), tracţiune 4×4, cutie viteze automată cu 10 trepte, integrală decuplabilă cu sistem electronic de control al tracţiunii, suspensie adaptată pentru deplasarea în zone neamenajate/greu accesibile.