Anunţ important de la Poşta Română! Compania atrage atenţia asupra celei mai recente campanii de phishing care foloseşte identitatea pentru a înşela utilizatorii. În ultimele zile, au fost raportate numeroase cazuri în care atacatorii trimit mesaje tip SMS – smishing care par a fi de la Poşta Română, solicitându-le destinatarilor să acceseze un link pentru a completa date personale necesare livrării unui colet.
”Compania Naţională Poşta Română atrage atenţia tuturor clienţilor săi asupra celei mai recente campanii de phishing care foloseşte identitatea companiei pentru a înşela utilizatorii. În ultimele zile, au fost raportate numeroase cazuri în care atacatorii trimit mesaje tip SMS – smishing ce par a fi de la Poşta Română, solicitându-le destinatarilor să acceseze un link pentru a completa date personale necesare livrării unui colet”, informează compania.
Poşta Română a mai fost atacată, detalii în acest articol:
Compania Naţională Poşta Română le reaminteşte tuturor persoanelor care primesc astfel de mesaje să nu dea curs solicitării.
”Atenţie! Mesajele conţin un link scurtat (short URL) care redirecţionează utilizatorii către un website ce imită vizual pagina oficială a Poştei Române. Scopul acestei pagini false este de a colecta informaţii sensibile, cum ar fi datele personale sau detaliile financiare ale victimelor”, precizează compania.
Persoanele care primesc un astfel de mesaj suspect sunt sfătuite să nu acţioneze impulsiv, să citească atent conţinutul mesajului şi să verifice dacă există detalii care par suspecte sau neobişnuite, să nu deschidă mesajul şi să îl marcheze imediat ca Spam. De asemenea, nu trebuie accesat link-ul şi trebuie făcută o sesizare către Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC) la adresa: https://dnsc.ro/contact.
Poşta Română subliniază că nu solicită niciodată clienţilor să furnizeze informaţii bancare confidenţiale, numere de card sau coduri PIN şi nici efectuarea de plăţi online ale unor taxe de livrare şi recomandă tuturor clienţilor să fie extrem de vigilenţi.
”Fiţi precauţi şi informaţi şi nu divulgaţi niciun fel de date personale sau financiare în urma unor astfel de solicitări”, spun reprezentanţii Poştei Române.
Reamintim că Guvernul a aprobat o ordonanţă de urgenţă care prevede ca Poşta Română să fie instituţia care să ofere servicii integrate de pregătire şi expediere a plicurilor care conţin deciziile privind recalcularea pensiilor din sistemul public.
„Datorită ordonanţei de urgenţă aprobate astăzi, deciziile de recalculare a pensiilor după noile principii: contributivitate, stabilitate în muncă, solidaritate şi sustenabilitate vor ajunge în termenul asumat la beneficiari”, a declaratatunci ministra Muncii şi Solidarităţii Sociale, Simona Bucura-Oprescu, conform comunicatului de presă al instituţiei.
Compania Naţională Poşta Româna S.A., în calitate de operator naţional din domeniul serviciilor poştale cu cea mai mare acoperire naţională asigură în prezent transmiterea taloanelor de pensii şi plata în numerar pentru pensionari.
Mai multe detalii despre acest subiect în linkul următor:
O nouă campanie de phishing pe internet. Unii români au spus că au găsit reduceri fake, alții că au dat bani și au primit alte produse decât cele comandate. ING Bank România și Directoratul Național pentru Securitate Cibernetică (DNSC) au transmis un avertisment utilizatorilor de carduri privind o nouă campanie de pshishing ce viează platformele de rezervări online la hoteluri și alte unități de cazare.
O nouă campanie de phishing pe internet. Cei care plătesc cu cardul pe internet au fost îndemnați să fie atenți mereu la ce mesaje și notificări primesc. Atacatorii încearcă să obțină acces la contul proprietarilor de pe platformele online de rezervări. Astfel, ei pot să trimită un e-mail cu un link fake, care să convingă potențialii clienți să-și introducă acolo datele personale.
Citește și Românii învață să economisească. Scumpirile i-au determinat să renunțe la multe produse!
Specialiștii spun că miza e preluarea conturilor victimelor. În acest fel pot ajunge să afle numele lor, detaliile rezervării și metodele de plată. Ulterior, încep să trimită mesaje în numele proprietarilor pentru a le cere clienților să-și introducă datele bancare în vederea confirmării rezervării. Altfel, aceștia sunt amenințați cu anularea rezervării.
„Cu ocazia săptămânii internaționale dedicate conștientizării și combaterii fraudelor (12 -18 noiembrie) subliniem cât de important este să fim vigilenți și pregătiți pentru a ne feri de înșelătoriile din mediul online. Atacatorii sunt din ce în ce mai agili și utilizează tactici tot mai sofisticate, dar putem observa anumite elemente comune, precum inducerea falsului sentiment de urgență. Victima este obligată să realizeze o anumită acțiune, pentru a nu-și pierde rezervarea sau pentru a nu avea contul suspendat. Însă, în momentul în care a completat formularul cu datele personale, a căzut pradă unui atac de phishing”, a transmis Raluca Voicu, Manager Issuer and Acquirer Fraud Investigations, în cadrul ING Bank România.
Citește și Schimbare majoră la Revolut! Românii trebuie să plătească comisioane mai mari la unele transferuri
„Infractorii din mediul online vor încerca mereu să își adapteze scenariile de atac contextului actual. De Black Friday suntem bombardați cu oferte, promoții, concursuri false în care atacatorii se deghizează în magazine online, bănci, servicii digitale, servicii de curierat sau chiar autorități, pentru a convinge utilizatorii să-și ofere date sensibile, sub diferite pretexte, de la caz la caz. Ca utilizatori obișnuiți nu trebuie să ne panicăm cu privire la potențialele amenințări, pentru că este destul de simplu să ne protejăm datele în mediul online, dacă migrăm principii ale securității fizice la mediul online”, a transmis și Mihai Rotariu, coordonator al Direcției Comunicare, Marketing și Media din cadrul DNSC.