Trăind într-o lume agitată, în care toată lumea e mereu pe fugă, Poșta Română vrea să se reinventeze și să pună la dispoziția românilor și o variantă mai simplă de a intra în posesia coletelor, și anume easybox-ul.
În următorii ani, multe din căsuțele poștale vor fi înlocuite de easybox-uri, cu PIN și COD QR, și vor fi disponibile non-stop. Ar fi nevoie de 20.000 de astfel de lockere.
Directorul de la Poșta Română a spus că veniturile au ajuns la un nivel record, la 1,8 miliarde lei, iar o parte ajung în investiții de viitor. Așadar, instituția vrea să renunțe la clasicele cășuțe poștale și va amplasa lockere inteligente în toață țara. Numărul angajaților a scăzut de la 24.000 la 21.000.
Mulți români, însă, sunt atât de obișnuiți cu mersul la poștă că nu vor să renunțe la această activitate. „Noi, săracii, nu știm să umblăm pe telefoane din astea performante”, „Avem niște oameni morți fără poștă. Avem facturi”, „Să nu închidă poștele că mai plătim și noi o factură la curent. Noi suntem bătrâni”, „Nu ne-am descurca”, au spus mai mulți români.
Un alt lucru pe care l-a introdus Poșta Română este plata cu cardul. Începând din decembrie 2024, românii pot plăti mai simplu și mai rapid atât facturile, cât și alte taxe, direct la poștașul care le aduce plicurile.
Proiectul a fost derulat împreună cu CEC Bank și Visa și constă în implementarea aplicației Soft POS/Tap to Phone Visa pe 7.000 de terminale mobile smart tip PDA (Personal Digital Assistant) cu care sunt dotați angajații poștali din toată România. De asemenea, poștașii sunt dotați și cu imprimante mobile pentru a putea da bon fiscal. În acest fel, românii pot face mai ușor plăți, chiar și în zonele rurale mai puțin dezvoltate.