În ultimii ani, cariera în mediul online a devenit extrem de dorită, în special pentru tinerii din Generația Z, posibilitatea de a obține venituri prin diferite canale de social media, precum Tik Tok, fiind tot mai fezabilă.
Într-un videoclip pe Tik Tok, o creatoare de conținut numită Ana Wolferman a dezvăluit motivele pentru care s-a retras de pe rețelele sociale și de ce a început să lucreze într-o corporație.
Ea a explicat că a fost influenceriță cu normă întreagă în ultimii trei ani și că asta i-a asigurat un trai decent. Absolvind Universitatea Notre Dame în mai 2023, tânăra a spus că pe timpul studiilor s-a simțit ca și cum ar fi avut „biletul de aur” pentru a-și maximiza creșterea în mediul online.
„Nu am putut profita de aceasta pentru că a trebuit să-mi dedic mult timp studiului în școală. Eram atât de entuziasmată să fac asta cu normă întreagă. Natural, odată ce am absolvit, am ales să urmez această cale”, a spus Wolfermann.
Tânăra că statutul de influencer i-a adus oportunități la care nu se aștepta și că este conștientă de privilegiul pe care îl presupune această carieră, dar nu mai simte că este pentru ea și a enumerat și câteva motive.
Ana a subliniat că scopul unei cariere pe rețelele sociale este să le arate urmăritorilor detaliile intime ale vieții sale și să fie mereu în centrul atenției.
„Munca mea necesită să mă uit la mine și să vorbesc despre ceea ce gândesc sau ce am făcut. Apoi postez și răspund la comentarii despre mine”, a spus ea.
Wolfermann spune că atunci când iese în oraș, trebuie să își dedice timp pentru a-și face o poză sau un videoclip astfel încât să le poată folosi drept conținut pe platformele sale. Cu toate astea, nu se mai regăsește în această carieră și consideră că a fi influencer este „un job auto-obsedant”.
„Înțeleg beneficiile și înțeleg distracția și am făcut asta timp de 3 ani, dar sunt foarte obosită”, a spus ea.
Tânăra a realizat că de-a lungul carierei sale de influencer nu era provocată intelectual în aceeași măsură în care ar fi într-un joc într-o corporație.
„Da, aș putea să devin mereu mai bună în strategie, în marketing, dar simt că devine puțin repetitiv. Știu că sunt capabilă să învăț și să cresc, și simt că de când am absolvit și am făcut asta cu normă întreagă, nu am făcut nimic cu creierul meu”, a spus ea.
Ea și-a dat seama că singura stimulare mentală pe care a primit-o de când a absolvit facutlatea a fost din lecturp și își dorește ceva mai provocator, care să îi testeze abilitățile.
Citește și: Un tânăr a renunțat la job-ul de corporatist și s-a apucat de Tik Tok. Cum și-a dublat veniturile
Wolfermann a subliniat că fiind pe Tik Tok în mod special înseamnă adesea să vorbească în propoziții scurte, deoarece videoclipurile scurte sunt cele mai captivante pentru internauți.
„Ani de zile din viața mea academică am fost învățată să detaliez”, a punctat ea. „TikTok m-a cam spălat pe creier să ofer doar scurte informații fără nicio explicație, pentru că cu cât explici mai puțin, cu atât videoclipul este mai scurt și primești mai multe comentarii cu întrebări”, a mai spus ea.
„Acest job se bazează exclusiv pe marketing, ceea ce înseamnă ce își doresc oamenii? Și tot ce își dorește oricine sunt produse, așa că spun că m-a făcut puțin mai superficială pentru că a trebuit să îmi îndrept atenția și concentrarea spre gândirea despre marketing pentru branduri”, a continuat aceasta.
Tânăra a citat o afirmașie pe care o văzuse: „Ce faci cu viața ta este determinat de modul în care îți petreci timpul”, și a realizat brusc că își petrece cea mai mare parte din timp vorbind despre ea și arătându-și părți din viața ei altora. Face constant fotografii și videoclipuri cu ea însăși, iar acesta nu mai este modul în care vrea să trăiască.
Chiar dacă a reușit să-și facă conexiuni cu tot felul de oameni și este recunoscătoare pentru viața pe care a avut ocazia să o trăiască, pur și simplu nu mai este pentru ea. Ea a subliniat faptul că nu are de gând să-și șteargă definitiv conturile, dar nu va mai fi influencer cu normă întreagă. Ea s-a hotărât să aplice pentru joburi în lumea corporatistă, fiind de părere că s-ar simți mult mai fericită să poată face și conținut pe Tik Tok și alte platforme, cât și să lucreze la un program de 8 ore.
Decizia Anei nu este ceva obișnuit, de fapt, majoritatea tinerilor încearcă adesea să părăsească lumea corporatistă pentru a intra în mediul online.
Potrivit unui raport citat de yourtango.com, circa 57% dintre tinerii Gen Z au afirmat că ar dori să devină influenceri dacă li s-ar oferi această ocazie.
53% dintre cei din Generația Z consideră că a fi influencer este o alegere de carieră respectabilă, iar o proporție similară ar renunța la joburile lor actuale dacă ar putea deveni influenceri și ar putea câștiga suficient pentru a-și susține stilul de viață. Trei din zece tineri chiar ar plăti pentru a deveni influenceri.