PREMIERĂ în România! Asocierea Alstom-Linde Gaz a depus singura ofertă la licitația pentru 12 trenuri cu hidrogen, a informat economedia.ro. Contractul pentru această achiziție este în valoare de 800 de milioane de euro, fiind finanțat prin PNRR și trebuie semnat până la finele acestui an.
Autoritatea pentru Reforma Feroviară (ARF) a anunțat noua investiție și a declarat că livrarea noilor achiziții nu se va face mai târziu de august 2026.
„DESCHIDERE OFERTE LICITAȚIE RAME ELECTRICE ALIMENTATE CU HIDROGEN. Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că astăzi, 31 iulie 2023, a avut loc ședința Comisiei de evaluare, desemnată în cadrul licitației privind achiziția a 12 automotoare în tracțiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen, în vederea deschiderii ofertelor depuse. Astfel, societatea care a depus documentația este Asocierea formată din S.C. ALSTOM TRANSPORT S.A. (lider) și Linde Gaz Romania S.R.L. (asociat).
Valoarea achiziției este cuprinsă între 2.446.534.076,64 lei fără TVA și 4.168.505.273,28 lei fără TVA, în funcție de durata serviciilor conexe contractului – 15, respectiv 30 de ani, iar durata contractului va fi de 213 luni. Cele 12 automotoare vor fi utilizate pentru rutele aflate sub contracte de servicii publice, pe liniile neelectrificate București – Pitești, cu extindere până la Piatra Olt – Craiova, București – Aeroportul Henri Coandă, București – Târgoviște, București – Pitești – Curtea de Argeș, contracte atribuite unor operatori de transport feroviar, în conformitate cu prevederile Regulamentului 1370/2007/CE cu modificările ulterioare și potrivit legislației din România.” a transmis luni, 31 iulie, ARF.
A doua licitație a ARF a fost lansată pe 26 martie 2023 în Sistemul Electronic de Achiziții Publice. Producătorul va asigura serviciile de întreținere și alimentare pentru 15 ani cu posibilitatea dublării perioadei până la 30 de ani. Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a anulat prima licitație pe 7 februarie 2023 după ce niciun producător nu a depus ofertă, iar ulterior a lansat o consultare de piață pentru a răspunde neclarităților și solicitărilor producătorilor, mai ales în ceea ce privește instalațiile, producția și transportul de hidrogen, România neavând o legislație pentru acest combustibil.
Programul de livrare pentru primul tren este cuprins între 18 și 24 de luni de la semnarea contractului în timp ce termenul de livrare pentru întregul lot (12 unități) este cuprins între 24 și 33 de luni de la semnarea contractului cu o cadență de cel puțin 2 rame/lună.
Alte articole: Trenurile de călători ale CFR au întârziat 4,3 milioane de minute în 2022. Viteza medie a unui tren din România este de 44 km/h