Trenul electric, care este și primul, de altfel, produs de Alstom în Polonia, a fost livrat României sâmbătă seară la Curtici, acesta fiind așteptat pe data de 5 Noiembrie la București, acest anunț fiind făcut de Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF).
Ai putea fi interesat și de: Ministrul Transporturilor anunță aprobarea unui nou memorandum în Guvern legat de CFR! Acestea ar fi soluția ca grevele să fie evitate!
A ajuns primul tren electric de la Alstom în Românie prin intermediul Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF), în cadrul contractului privind achiziția a 37 de rame electrice pentru servicii de transport feroviar de călători de mediu și lung parcurs. Acesta a trecut testele și inspecția finală de fabrică și a fost expediat în 29 Noiembrie la București.
“La Bucureşti este programat să ajungă pe 5 decembrie 2023 şi să înceapă pregătirile din partea furnizorului în vederea livrării oficiale către ARF”, a transmis instituţia, potrivit Digi 24.
Rama va ajunge la Bucureşti, pe ruta Arad – Sighişoara – Braşov – Ploieşti Vest. Prima etapă este constituită dintr-o serie de teste dinamice, acest lucru întâmplându-se după testele statice, pe Inelul de la Făurei al AFER și pe rețeaua feroviară publică.
Odată ce aceste etape vor fi finalizate şi va fi atins momentul în care ARF poate prelua trenul, inclusiv pentru circulaţia cu călători în siguranţă, trenul va fi pus în circulaţie de către CFR Călători, câştigătorul licitaţiei pentru primul contract de servicii publice de transport feroviar de călători atribuit competitiv.
Secretarul de Stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, a declarat ca dupa efectuarea acestor teste statice și dinamice, care vor avea loc la Făurei, acesta fiind pus în circulație pentru călători, pe linia feroviară CFR București – Constanța.
Conform secretarului de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioşteanu, după efectuarea testelor statice şi dinamice, care vor avea loc la Făurei, trenul electric va intra în circulaţie, cu călători, pe linia feroviară CFR Bucureşti – Constanţa.
Ai putea fi interesat și de: Trenul „de Otopeni”: CFR ratează a doua licitație pentru dublarea parțială a liniei Pajura – Mogoșoaia. Contractul ar fi permis o cadență a trenurilor la interval de 30 de minute