PREMIERĂ în România! Țara dă startul lucrărilor pentru execuția lotului 4 al Autostrăzii Sibiu – Pitești, care vor începe peste două săptămâni, a anunțat Compania de Drumuri, potrivit economedia.ro.
Primul tunel clasic de autostradă din România este cel de la Momaia, județul Argeș, cu o lungime de 10 km. PORR construiește lotul 4 și costă peste 30 de milioane de euro/kilometru, fiind și primul segment în zona premontană.
Pentru acest segment, doar pentru etapa de proiectare a durat 16 luni, comparativ cu lotul 2 Boița – Cornetu a durat 18 luni proiectare, iar execuția va dura 44 de luni.
Inginerul Fernando Lopes, managerul de proiect a declarat că „Este primul tunel pe care îl executăm în România. Utilajele vin din Austria și Polonia. Firma „mamă” ne sprijină. Suntem pregătiți, începem… Am aprovizionat carcasele pentru execuția portalului. Peste o săptămână ne vine și stația de beton. Primul tunel rutier din România, 1,35 kilometri, sperăm că în doi ani (n.r forarea) se termină”.
„Verificări pe șantierul secțiunii 4 a Autostrăzii Sibiu – Pitești ! Lucrări:
– Organizare principală de șantier;
– Organizare șantier pentru tunel;
– Realizare drumuri de acces;
– Studii arheologice;
– Decapare.
– Etapa de execuție a lucrărilor va începe peste 2 săptămâni”, a anunțat CNAIR.
În ceea ce privește tunelul Monaia, cu o lungime de 1,3 km, format din 2 galerii principale separate, una pentru fiecare sens de mers, va fi realizat după normativele și directivele europene. Printre particularități regăsim:
– câte 2 benzi pe sens și acostamente– sistem de ventilație– sistem de evacuare
– iluminat public– sistem de comunicare
– câte o clădire la intrare și ieșire, pentru controlul și operarea tunelului.
Antreprenorul estimează un termen de 2 ani pentru săpătura tunelului, 1 an pentru căptușarea interioară și până la 8 luni pentru instalarea echipamentelor și testare. In luna ianuarie, anunțam o serie de premiere în infrastructura rutieră pe care le vom atinge în acest an, printre acestea fiind și începerea primei lucrări de autostradă în zonă montană, care prevede și construcția acestui tunel de autostradă”, a afirmat secretarul de stat, Ionel Scrioșteanu.
Alte articole: Autostrada A10 Sebeș-Turda se pune pe picioare! CNAIR ridică restricțiile și precizează că toate lucrările au fost efectuate