Preparatul din România care a cucerit întreaga lume. Magiunul de prune de Topoloveni a obținut, de-a lungul a 13 ani, mai multe distincții de recunoaștere a calității, după ce, în 2011, Comisia Europeană i-a acordat certificarea Indicație Geografică Protejată (IGP), a declarat, duminică, directorul companiei producătoare, Bibiana Stanciulov.
„Se întâmplă să fim în cel de-al 31-lea an de activitate. Sunt 13 ani în care am obţinut tot ce s-a putut ca recunoaştere a calităţii: Cod Operator NATO, Furnizor al Casei Regale a României, Cetăţean de Onoare Argeş şi Topoloveni, Stele Michelin în ITQI, de trei ani consecutiv Locul I în Lume – drept Cel Mai Bun Gem şi Cel Mai Bun Produs din Fructe în Taste Atlas”
, a declarat Stanciulov, scrie Agerpres.
Directoarea a subliniat că această perioadă a fost una „zbuciumată”, pe fondul „hărțuielilor” ANPC și a concurenței neloiale din partea altei firme, dar că fabrica va continua să producă magiunul pe baza rețetei tradiționale, fără aditivi și adaos de zahăr.
„13 ani zbuciumaţi din cauza hărţuielii fără limite a ANPC – obligat în fapt să protejeze certificările UE pe teritoriul României – concurenţa neloială a unei alte firme – prin folosirea ilegală a IGP – Topoloveni, toponim protejat de noi conform Regulamentului.
Dar, mergem mai departe şi continuăm să producem fără adaos de zahăr, fără aditivi pentru consumatorii noştri. Timp de 5 ani am fost singurii producători din România cu acest tip de certificare europeană care impune reţetă tradiţională timp de minim două generaţii”, a spus Bibiana Stanciulov.
Faptul că producătorul magiunului de Topoloveni a obținut certificare IGP a reprezentat o rampă de lansare pentru a promova acest produs românesc în întreaga lume, mai ales cu o finanțare UE de peste patru milioane de euro.
„La 13 ani distanţă de la 7 aprilie 2011, Magiunul din prune Topoloveni a ajuns în 20 de state, fiind apreciat nu numai în ţările UE ci şi în: Rusia, SUA, Japonia, Vietnam, Brazilia, China sau Canada.
Toate celelalte produse ale companiei puse ulterior pe piaţă au fost create în aceeaşi direcţie consolidată de către magiunul din prune Topoloveni. Întreaga gamă de produse Topoloveni, de la magiunuri, gemuri şi dulceţuri până la zacuscă şi sarmale este una cu o compoziţie 100% naturală, fără adaos de zahăr, E-uri, conservanţi sau aditivi, iar în prezent avem peste 60 de produse”, a spus Stanciulov.
Pentru anul acesta, compania are în vedere o cifră de afaceri mai mare cu 20% ca anul precedent, de 5 milioane de lei. Fabrica realizează 100 de tone de magiun pe an, ambalat în 300.000 de borcane iar capacitatea maximă de producție este de 1,2 milioane de borcane.