Prețuri istorice la produsele de îngrijire personală! Șamponul, pasta de dinți, hârtia igienică au ajuns să aibă costuri imense, nu mai vorbim, însă de o vizită în saloanele de înfrumusețare, unde românii nu-și mai permit acest lux, a informat observatornews.ro.
Mai precis, pentru un coș de cumpărături pentru igiena zilnică, valoarea acestuia nu sărea de 90 de lei, iar acum a ajuns să depășească 130 de lei.
„Deși datele arată că produsele de îngrijire personală s-au scumpit doar cu 16%, realitatea din teren este cu totul alta. Un șampon destul de folosit de români a ajuns să coste 33 de lei, de la 22 de lei cât costa anul trecut. Produsele de îngrijire personală feminină sunt și ele peste 30 de lei, deși în trecut costau mult mai puțin, iar în alte țări sunt gratuite.
Un deodorant a ajuns să coste acum 18 lei, deși anul trecut dădeam doar 12 lei pentru el, iar pasta de dinți este și ea peste 20 de lei, deși anul trecut costa 12 lei. Nici la hârtia igienică lucrurile nu stau mai bine, asta pentru că acum costă un astfel de bax peste 30 de lei, deși în trecut costa 18 lei”, arată reporterul sursei citate.
„Încerc să folosesc mai moderat, să am mai multă grijă cum le folosesc și am încercat să găsesc alternative mai ieftine, dar încerc să aibă aceleași substanțe”, spune un român.
„Trebuie să ne adaptăm bugetului încât să continuăm să achiziționăm astfel de produse. E nevoie, ține de a trăi civilizat”, crede altcineva.
„Alegem produsele mai ieftine, vedem dacă-s bune, dacă nu revenim la cele pe care le foloseam înainte”, mărturiseşte o altă persoană.
„Coșul de produse se va reduce drastic. De la săpun la parfum, românii vor fi tot mai mult nevoiți să aleagă produsele marca proprie din hypermarketuri, ca să facă economii. Este și aceasta o fațetă a sărăciei în care se adâncesc tot mai mulți oameni”, explică Adrian Negrescu, economist.
În urmă cu doi ani, UE trimitea în cătunele românești pachete cu produse de îngrijire personală de bază, iar datele de atunci arată că eram codașii Europei la acest capitol. 4% din populația urbană nu se spălase niciodată pe dinți și foloseam de patru ori mai puțin săpun decât vesticii.
De asemenea, majorările au avut loc și în saloanele de înfrumusețare, în decursul ultimului an.
„Toate produsele s-au mărit. Din păcate, clientul final simte toată treaba aceasta, pentru că și noi am fost nevoiți să creștem exact cu procentul cu care au crescut produsele. Între șapte și zece la sută, al doilea val, iar primul val a fost anul trecut în decembrie, cu 10%. Mulți au început să reducă frecvența vizitelor în salon”, spune Adrian Perjovschi, hairstylist.